Gå till innehåll

windows vista update problem Fel kod 80070436


Master_812

Recommended Posts

Hallå sitter här med ny inköpt dator med vista home premium har uppdaterat den men en uppdatering vill inte det är Silicon image- other hardware-ATI 4379 serial ATA controller försöker uppdatera men misslyckas hela tiden får en fel kod  80070436 hur ska få den att fungera :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta hittade jag för Acer 51xx

    * This is the solution of Acer Aspire 5100.

    * Go to http://www.siliconimage.com/support/index....&cid=0&

    * Select SiI3112 - PCI to 2 Port SATA150

    * Then select Driver (NOT BIOS)

    * Select Windows Vista

    * Click Go

    * Select * SiI3x12 32-bit Windows BASE Driver for Vista

    * Unzip into new folder

    * Then go to update device (Control Panel)

    * Go to Storage Controllers

    * Right Click on ATI 4379 Serial ATA Controller and click Properties

    * Go to Driver and then click Update Driver

    * Click Browse My Computer for Driver Software

    * Click Let me pick from a list of device drivers on My Computer

    * Then click Have Disk

    * Browse the folder you just downloaded.

    * Install

    * Restart

    * Be Happy ;]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kom det en ny felkod 80070103 hur göra då hmm Cheesy

...Betyder att den inte är förenlig med hårdvaran, fel drivrutin alltså. Återställ till tidigare drivrutin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen tog du fel drivrutin till ditt chip...

download the appropriate DRIVER (not bios) for whatever your computer has - SiI3112 for Non-Raid 2 port SATA 150 controllers, SiI3114 for 4 port controllers, SiI3512 for 2 port RAID controllers.

Som du ser beror det på vilken kontroller du har.

Edit: Om du inte vet vilken kontroller du har, kolla med "Everest" först så att du kan ta ner rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har fel drivrutin, eller så kan du prova att högerklicka på drivrutinen och välja att "kör som administratör" när du ska installera den.

Det skulle hjälpa med en koll av Everest eller något liknande program för att få veta exakt vilket chip du har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har fel drivrutin, eller så kan du prova att högerklicka på drivrutinen och välja att "kör som administratör" när du ska installera den.

Det skulle hjälpa med en koll av Everest eller något liknande program för att få veta exakt vilket chip du har.

Va menar du? menar du den som jag laddat ner? i den mappen är de ju bara några filer hur ska ja kunna veta  vilken ja ska trycka på???  här vad jag fått fram från sidan du gav mig Http://www.siliconimage.com/support/suppor...mp;osid=10&
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va menar du? menar du den som jag laddat ner?

Ja det menar jag. Det beror på vilken typ av kontroller du har.

Har du raidsystem eller inte, har du 2 eller 4 portar, är det sata 1, 2 eller 3. Som du ser finns det en massa att välja mellan så det är viktigt att få rätt drivrutin. Jag missade det när jag citerade första gången, men klistrade in en gång till så att du skulle förstå, förlåt om du missförstod mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde en scan i felsäkert läge pga att datorn låser sig när jag startar programet i normal läge

vet inte om detta kan hjälpa  Grafikkort ATI Radeon Xpress 200M/1100M/1150M (RS482M/RS485M)  :D

ATI 4379 serial ATA controller

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du bara vill ha engelskspråkigt...

Fler språk i nr 2

Avivo paketet för otroligt bra bild... fast bara till X1000 serien, och det har ju du, så det skulle väl fungera :)

Du får välja mellan nr: 2 och 3...

Kom ihåg att starta i felsäkert läge och högerklicka på drivrutinsfilen du laddar ner för att välja "kör som admin..."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Hej Ny medlem med samma problem på exakt samma dator. Jag bara undrar innan jag drar igång med ovanstående fix hur man startar denna Acer i felsäkert läge, och om man måste ange nån pinkod när man högerklickar som Admin på nedladdade programmet? I så fall, vilken sifferkod är standard?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Ny medlem med samma problem på exakt samma dator. Jag bara undrar innan jag drar igång med ovanstående fix hur man startar denna Acer i felsäkert läge, och om man måste ange nån pinkod när man högerklickar som Admin på nedladdade programmet? I så fall, vilken sifferkod är standard?

Välkommen till forumet! Alla datorer oavsett tillverkare och modell trycker du på tangenten F8 precis efter att datorn kommit igång men innan Windows normalt sett startar. Ett tips är att trycka på F8 med en sekunds mellanrum från det att du startar datorn, då är du säker på att "hitta rätt". När du gjort rätt kommer en mnney upp där du kan välja Felsäkert läge.

Du ska normalt sett inte behöva ange någon pinkod om du högerklickar ett program och väljer kör som admin, är det vad som händer för dig? Annars är det bara att tuta och köra! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...