Gå till innehåll

Windows Mail + gmail pop


OckeJ

Recommended Posts

Hej!

Försöker få igång pop i Windows Mail så att jag kan plocka ner mina gmail-mail till datorn.

Har kört igenom guide och gjort de inställningar som ska göras, men när jag försöker hämta mail får jag detta fel:

Konto: 'pop.gmail.com', Server: 'pop.gmail.com', Protokoll: POP3, Serversvar: '-ERR not supported 35pf5238894nfu', Port: 995, Secure (SSL): Ja, Serverfel: 0x800CCC90, Felnummer: 0x800CCC18

Nån som vet nåt om Windows Mail + gmail, eller har några tips?

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du gått igenom detta?

Konfigurera övriga e-postprogram

Du kan använda följande information för att konfigurera POP med flera e-postprogram. Om du stöter på problem föreslår vi att du kontaktar ditt e-postprograms kundsupport för vidare anvisningar. Vi kan tyvärr inte erbjuda hjälp med att konfigurera e-postprogram som inte anges här.

Server för inkommande mail (POP3) - kräver SSL: pop.gmail.com

Use SSL (Använd SSL): Ja

Port: 995

Server för utgående mail (SMTP) - kräver TLS: smtp.gmail.com (använd verifiering)

Använd verifiering: Ja

Use STARTTLS (Använd STARTTLS): Ja (vissa klienter kallar detta SSL)

Port: 465 eller 587

Kontonamn: ditt användarnamn för Gmail (inklusive @gmail.com)

E-postadress: din fullständiga e-postadress för Gmail (användarnamn@gmail.com)

Lösenord: ditt Gmail-lösenord

Observera att om ditt program inte stöder SMTP-verifiering kommer du inte att kunna skicka e-post via programmet med din Gmail-adress.

* Klickade du på "Spara ändringar" efter att du aktiverat POP i Gmail? För att vara säker på att Gmail kan kommunicera med ditt e-postprogram ser du till att klicka på Spara ändringar på Gmail-sidan Inställningar för mail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...