GammalGubbe Posted July 7, 2007 Share Posted July 7, 2007 Hej! Min dator är tre år gammal. Med följde minnesmodulen 512 MBytes SDRAM DDR PC2700 (166 MHz) . Senare har jag köpat 512 MBytes SDRAM DDR PC3200 (200 MHz) och sist köpat 1024 MBytes SDRAM DDR PC3200 (200 MHz) . Min fråga är: Är det något nytta byta om det orignal minnesmodulen samma som andra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted July 7, 2007 Share Posted July 7, 2007 Jag vågar lova dig att du inte skulle märka någon skillnad om du slängde ditt 166MHz-minne och istället stoppade in ett 200Mhz-minne i din dator, skillnaderna i prestanda är nästan mikroskopiska. Däremot om du köper mer minne, dvs 1GB- eller 2GB-moduler och stoppar i då kan vi snacka om att saker och ting går snabbare, även om du inte ska förvänta dig underverk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted July 7, 2007 Share Posted July 7, 2007 Precis som Stenis säger. Om du har två olika minnen, blir hastigheten den samma som på det lägsta. I ditt fall 166 MHZ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GammalGubbe Posted July 7, 2007 Author Share Posted July 7, 2007 Tack för svaret. Det är bra veta. Min dator fugerar riktigt bra , då det kan vara som förut. Ännu en gång stor tack för svaret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts