Gå till innehåll

Hur ändra att datorn inte frågar vilket OS som ska startas?


Prismafred

Recommended Posts

Hej!

Hur ska jag få ändrat i datorns uppstartning att den inte frågar vilket operativsystem som ska startas? Har haft 2 OS installerade men det ena skar sej, men nu frågar datorn alltid vilket operativsystem som ska startas, Windows XP eller det andra som inte längre fungerar.

Det går väl också att ändra tiden från 30 sekunder till t.e.x. 1-2 sekunder när den automatiskt startar det som är förvalt och som är det rätta Windows XP:t?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det andra op't var Vista behöver du ändra lite till.

Allt bör fungera ändå men du har rester som eftersläpar och gör datorn en aning segare än den behöver vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Man kan ju ställa hur många sekunder det ska ta jag har nåt som lämnat kvar också något bootscreen som jag en gång för länge sedan.

Däremot är jag lite osäkrare var jag ställde det men det vet väl säkert någon annan här.

Men iallafullafall jag har det på 4 sek. inställt nu så man hinner juat å just se det. 8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot är jag lite osäkrare var jag ställde det men det vet väl säkert någon annan här.

Men iallafullafall jag har det på 4 sek. inställt nu så man hinner juat å just se det. Cool

Boot.ini

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 månader senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...