Dennis666 Posted August 3, 2007 Share Posted August 3, 2007 Hej, jag har ett litet problem. Jag tror att det är så att i Vista fungerar det ej ännu som det ska men tänkte höra om någon visste. I Xp kan jag ju via Nvidias kontrollpanel välja DualView, och ha det inställt så att allt videoinnehåll skickas till Tv.n (som är skärm nr2). Mycket bra då mdet krävs olika upplösningar på mina skärm enheter. Men i Vista finns inte den funktionen, så ända sättet jag kommit på är att köra Klona och sen ändra upplösning hela tiden, men det är ändå lite irriterande. Vill ju kunna göra annat på datorn samtidigt som det spelas upp video via SVHS utgången. Någon som har nåt tips, nåt som jag missat? //Dennis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OckeJ Posted August 3, 2007 Share Posted August 3, 2007 Har frågat NVIDIA om detta och de säger att det inte fungerar alls i Vista. Hade oxå gärna kört via dualview men det är tyvärr bara att gilla läget... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grooge Posted August 4, 2007 Share Posted August 4, 2007 Med ATIs funkar det med utökat skrivbord, antar att du har den funktionen i Nvidia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 4, 2007 Share Posted August 4, 2007 Har för mig att det står något om detta i Release notes för drivrutinerna. Antagligen är det borttaget på grund av DRM-skyddet i Vista.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts