jajke Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 Jag har precis ominstallerat min dator efter nyinköp. Håller på en del med bildbehandling osv. Men nu får jag mycket konstiga färger på bilderna när jag öppnar dem i fotogalleriet eller tex photoshop. Men öppnar jag samma bild i IE är färgerna jättefina. Vad kan detta bero på? Kan jag ställa in profiler på ngt sätt? Kan det ha med ngt sånt att göra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 Japp, du hittar Färghantering på Kontrollpanelen, där kan du justera olika färgprofiler! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted August 19, 2007 Share Posted August 19, 2007 Har tagits upp tidigare på forumet. Olika program och även hårdvara (skärm sov) skapar egna färgprofiler. Plocka bort alla profiler och starta om datorn. Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts