fogerty4evr Posted August 19, 2007 Share Posted August 19, 2007 Hejsan När jag öppnar en mapp med bilder och använder ikoner så öppnas ikonerna långsamt. Dvs, när jag scrollar ner så är inte bilderna synliga direkt. I xp fungerade felfritt. Mappen innehåller cirka 2000 bilder. Någon mer som har samma problem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 19, 2007 Share Posted August 19, 2007 Japp, har samma problem. Däremot går det avsevärt snabbare när tumnaglarna för bilderna har cachats en gång men det är ändå inte lika snabbt som i XP. Det beroer antagligen på att tumnaglarna i Vista är några gånger större och att det därmed blir mer data som ska hanteras. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gurkjuice Posted August 19, 2007 Share Posted August 19, 2007 Kan nog stämma, för en sak jag märkte med XP var att alla tumnaglar som visades var i JPG-format. Men det är bara bra att Vista inte använder JPG eftersom bilderna blir korniga om man inte har riktiga foton. Ser detta som en förbättring Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fogerty4evr Posted August 19, 2007 Author Share Posted August 19, 2007 Japp, har samma problem. Däremot går det avsevärt snabbare när tumnaglarna för bilderna har cachats en gång men det är ändå inte lika snabbt som i XP. Det beroer antagligen på att tumnaglarna i Vista är några gånger större och att det därmed blir mer data som ska hanteras. Nej, det stämmer inte. Om jag väljer dom minsta tummnaglarna(dom är mindre än i xp)så är det iallafall mycket långsammare än i XP. Nån som vet om en lösning? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gurkjuice Posted August 19, 2007 Share Posted August 19, 2007 Det är inte storleken på själva bilden utan storleken på bildfilerna - JPG är ett bildformat som komprimerar filerna mycket - dock med en nackdel av att bilderna blir lite "korniga", men detta märks bara om bilden inte är tagen med en kamera tex. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 19, 2007 Share Posted August 19, 2007 Det jag menar är att oavsett vilken storlek du har på ikonerna så skapar den tumnaggel modell största så att det ska gå snabbt om du väljer att öka storleken. Ska forska vidare om detta! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts