Gå till innehåll

Norman Virus Control


Illa

Recommended Posts

Hej

Behöver er hjälp med Norman Virus Control får upp ett säkerhetsmedellande om att ver 5,90 kan vara inaktuellt. Försöker att uppdatera men inget händer. Har även försökt att starta från C:/program/norman/npm/bin/nwscl.exe men inget händer.

Varför, är det någon som kan förklara för en novis????

Illa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det kommer upp i listen nedest vid klockan (Skölden)Säkerhetsmedellande

Går jag in i Windows Säkerhetscenter så står det att jag skall uppdatera och när jag klickar på uppdatera händer ingenting.

Illa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Norman är ju inte precis ett så vanligt virusprogram. Har du fått det, så kasta bort det och byt till NOD32 du kommer att bli mycket gladare och slipper problemen. Har du lurats att köpa det, så är det väl bara att bita i det sura äpplet och ringa supporten.

Har sett att Nordea lurar på sina kunder Norman jag är kund där också, men skulle aldrig låta mig luras köpa det skräpvirusprogrammet, för skräp är det.

Jag skall erkänna, att jag för några år sedan provade Norman och försökte sätta mig in i hur det funkade. Vilken soppa. Köp NOD32 och du blir en ny människa på köpet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske är uac:n som bråkar? Kolla de. Eller prova installera om programmet.

Här står mer om Norman och Vista. http://www.norman.com/Support/norman_vista/se Tydligen bara 5.9 som funkar med vista.


Olle.  :)

Illa

Behöver er hjälp med Norman Virus Control
Står ingenstans om hjälp med Nod32.

Inte lätt o ha Norman i dessa dagar.  :(  Virusen försvinner i alla fall.  ;)

8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Norman var redan installerat då jag köpte datorn, så jag gör ingen förlust med att kasta bort detta.

Jag får väl nog prova på NOD 32 om det nu är mycket bättre, är där några andra virusprogram som funkar med Vista skulle jag vilja ha några förslag.

Jag tackar för hjälpen som jag jag har fått.

En undrande ILLA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till Landsfiskalen!

Nä, det var ju bara ett tips,så att inte stackarn bryter ihop totalt. Kanske en idé att stänga av UAC.

Jag kör Vista på en virtuelll dator och i VMware Workstation 6 och det funkar klockrent, där behövs ju inga virusprogram, men jag testar en hel del, men Norman avstår jag ifrån.

ILLA, hade du inte köpt som du sa, så är det bara att kasta ut skiten och NOD32 version 2.7 funkar med Vista.

Ta hem och prova NOD32 på svenska

http://www.eurosecure.com/site.asp

Alla inställningar som behöver göras, sen kan du glömma att det finns på datorn, uppdateringar görs automatiskt.

http://www.wilderssecurity.com/showthread.php?t=37509

Dessa inställningar är viktiga att göra, går inte att strunta i.

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...