Gå till innehåll

5.25 Plats i chassi?


Recommended Posts

Gäst Fluorescent79

DVD-Spelaren sitter väll i en 5.25 tums plats har jag för mig. Har du en extra plats för dvd-spelare??

Hårddisken du fotograferat är väll på 3.5 tum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Fluorescent79

Jag tror det är där du ska sätta dem. Du har antagligen en liten plastbit som täcker fronten på varje plats. Det är nog så att den ska sitta kvar när du sätter dit din kylare.

Fast det är ju också så att det skiljer sig från chassi till chassi. Men om kylaren kräver 5.25 tums plats. Så måste du sätta den i en 5.25 tums plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det verkar så faktiskt så att den ska sitta på en sådan plats .. man får vell beställa hem en kylare och prova, mer kan man ju inte göra - dom är ju inte så överdrivet dyra.

Men är lite nojjig med just mitt chassi, eftersom allt man sätter fast ska sitta i "Byglar" som ni säkert ser på bilden längst upp så har ju hårddisken en "bygel" på sig för att kunna fästas, samma sak är det i 5.25 facken ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta att jag lägger mig i...

Har du problem med överhettad disk ? eller är du bara intresserad av gummiupphängningen ?

Det enda disk-kylaren gör är att föra upp värmen från diskens sidor till 'pipe'sen ovanför...

För att du skall ha nytta av disk-kylaren så måste du ha bra luftflöde runt den och det får du inte i övre

5.25" platserna...

På platserna nertill där du nu har 3.5" disken har du däremot luftintag framifrån för kylning av diskarna.

Det enda du behöver för att ge dem tillräcklig kylning där, är en chassiefläkt på baksidan av lådan,

som drar luften från fronten - förbi diskarna - och ut på baksidan av lådan. (Se till att dammfiltret på fronten hålls ren från damm).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...