Gå till innehåll

Installera Vista???


CobraSnake

Recommended Posts

Hej.

Jag funderar på att uppgradera till Vista, men undrar om min dator fungerar flytande........jag har nämligen installerat Upgrade Advisor och det skulle vara OK, men man vet aldrig om det blir segt eller så...

Min dator : Intel Pentium 4 CPU 2.8 GHZ, 1GB Minne, P4P800 Deluxe moderkort........

Om någon har testat att uppgradera med liknande prestanda........posta era erfarenheter tack..... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag, anser att det räcker för vista.

Min bärbara med Vista hade AMD 1,8MHz procesor och visserligen 2GB minne, men Vista utnyttjar det minne du har och lämnar tillbaka om något program behöver minnet bättre.

Denna dator hade inga problem med prestandan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst af Gultarp

Om du nu har ett XP som snurrar, varför byta?? Glöm inte att operativsystem är alltid bäst i slutet på sin livscykel.

JAG tror på det MS sade från början, att Vista ska minsta 2GB.

Jag behöll XP på min gamla PC, och byggde en ny burk med senaste teknik, som jag laddade med Vista Home Premium 64 bit. Jag är mycket nöjd med den.

Det är lyft, men bara slänga in Vista i en gammal maskin vad hjälper det?

Det är min åsikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller inte med af Gultarp, det finns mycket att vinna på att slänga in Vista även på äldre burkar eftersom det är så mycket som är förbättrat. Listan över förbättringar kan göras oändlig och många av nyheterna har ju skett under ytan. Även om många av nyheterna och förbättringarna ofta är små så bidrar de till en stor helhet som gör Vista överlägset XP. Jag väntar med spänning på SP1 som jag är övertygad om kommer att innebära ytterligare förbättringar för prestanda och ta kål på många skumma buggar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hummm... nu blev jag lite kluven...  :-

Först och främst, din dator räcker för Vista... punkt slut.  8)

Sedan håller jag med Gulftarp med att XP är som bäst just nu.

Alla program och spel fungerar 'perfekt' och operativsystemet har lappat de flesta missarna...  :)

Jag håller också med Stenis sedan några dagar tillbaka...

Mycket fungerar stabilare och kontrollen av vad som tillåts i systemet är hårdare i Vista.

Men sedan måste jag säga att nätverk och Vista fungerar INTE tillsammans...

Ladda senaste drivrutiner och BIOS och allt du lyckas hitta på Internet...

nätet lägger av titt som tätt oavssett hur du gör.

Har du inte nätverk så prova gärna Vista !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, din dator håller för Vista!

Precis som waxinator säger så är nätverk inte helt stabilt med Vista alla gånger och det är tyvärr nästan varje dag som någon klagar i forumet på att de har problem med nätverket. För egen del har jag haft problem tidigare men dessa ha nu ordnat upp sig, förutom ett litet problem som kvarstår med ett D-Link-kort. Jag litar på att SP1 åtgärdar alla dessa problem men det dröjer ju tyvärr några månader innan det släpps...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack till alla som har lämnat sina åsikter......känner mig trygg nu om uppgraderingen ialla fall......

Så Ni menar att det inte kommer att lagga och beter sig konstigt med Vista i min burk??

Är det en myt att alla säger att man måste ha dual core för att köra Vista smärtfritt??  ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, din dator håller för Vista!

Precis som waxinator säger så är nätverk inte helt stabilt med Vista alla gånger och det är tyvärr nästan varje dag som någon klagar i forumet på att de har problem med nätverket. För egen del har jag haft problem tidigare men dessa ha nu ordnat upp sig, förutom ett litet problem som kvarstår med ett D-Link-kort. Jag litar på att SP1 åtgärdar alla dessa problem men det dröjer ju tyvärr några månader innan det släpps...

Tack, men måste jag uppgradera mitt bios för att det ska fungera med Vista??  ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...