ZtefaN Posted September 9, 2007 Share Posted September 9, 2007 hejhej alla nördar Har två partitioner som jag vill ska bli en, eftersom den ena är tom och det börjar bli slut på utrymme i den andra. Har försökt med PartitionMagic, har kört "merge partitions" och allt verkar funka som det ska, men efter omstarten är det fortfarande två partitioner > Har nog försökt 2-3 ggr men med samma resultat...vad gör jag för fel?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted September 9, 2007 Share Posted September 9, 2007 Att slå ihop partitoner är ingen höjdare... Jag skulle förstora den befintliga fulla. ev måste du ta bort den tomma och skapa en ny tom.... (kommer inte ihåg) Sen kan det gå åt pipsvängen med alla sådana här "operationer". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZtefaN Posted September 10, 2007 Author Share Posted September 10, 2007 Glömde bifoga en bild på hur det ser ut... Kan man ta bort den andra och utöka den första till 160 gb som hårddisken är? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HlK Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Jag använder ett program som heter Acronis Disk Director. Fungerar klockrent. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Du måste börja med att ta bort "Extended" funktionen. Troligen med "Split partition" där du markerat den blå raden (*). Sedan markerar (F:) disken och väljer "Delete partition". Området blir grått = opartitionerat. Därefter markerar du (C:) disken och väljer "Resize/Move partition" och välj att använda hela det tomma utrymmet. Till sist "Apply" och avsluta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZtefaN Posted September 10, 2007 Author Share Posted September 10, 2007 Nu ordnade det sig Tackar för svaren! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts