Guest Naturguiden Posted September 11, 2007 Share Posted September 11, 2007 jag funderar på att göra ett hemmanätverk... Vad behövs, vi har två bärbara datorer och BBB med trådlöst internet/kabel bara att välja, samt en skrivare som vi båda skulle vilja kunna skriva ut ifrån. Jag har en HP 510 frugan en Compaq Presario 1700.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted September 11, 2007 Share Posted September 11, 2007 Vad är det för typ av skrivare? Det borde räcka med en trådlös router och en kabel till skrivaren (RJ45) uder förutsättning att det är en nätverksskrivare. Om man inte har den möjligheten kan man alltid skaffa en liten "skrivarserver" som pluggas in i skrivaren så att det blir en nätverksskrivare. Vitsen med nätverksskrivare är att ingen dator behöver ha den permanent installerad och vara igång för att den andre ska ha möjligheten att skriva ut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted September 12, 2007 Share Posted September 12, 2007 Hej Venom. Det är en HP F380 multifunktions skrivare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted September 13, 2007 Share Posted September 13, 2007 Hej Då rekommenderar jag er att skaffa en Printserver med usbanslutning typ D-Link DP-301U. Den är ganska liten och då ansluter du skrivaren till din router med en nätverkskabel. Den har ett eget operativ som du ställer in alla delar i enl manualen. Ca: 750-850 kr inkl frakt http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=67103 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted September 13, 2007 Share Posted September 13, 2007 Kolla den på www.kjell.com den är billigare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted September 14, 2007 Share Posted September 14, 2007 Vilken på kjell och co?? Lägg en länk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts