Gå till innehåll

Word Dokument!!


Salle

Recommended Posts

Hej!

Är det nån som vet hur man raderar bort en blank sida i word dokument ?

Jag skriver ett brev o hoppar till nästa sida sen raderar jag bort texten på sidan 2 man den hänger kvar med i dokumentet o till o med skrivs ut  ??? ???

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag skriver brev i Word (2003, 2007) så utökas sidantalet automatiskt efter hand som jag fyller på.

När sedan textrader tas bort mitt i brevet så dras brevänden automatiskt upp och kortar brevets antal sidor...

Om du står med markören över översta raden på sida tre, och raderar bakåt upp över sida två till sida ett...

försvinner inte sida två då ?

Använder du förvalda brev mallar eller helt enkelt bara nytt dokument ?

Hur väljer du att byta sida ?

och vilken version av Word kör du ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Waxinator !

Jag kör word 2002 sp3.

Om du står med markören över översta raden på sida tre, och raderar bakåt upp över sida två till sida ett...

försvinner inte sida två då ?

Nej,sidan finns kvar och helt blank!!!!

Använder du förvalda brev mallar eller helt enkelt bara nytt dokument ?

Kör nytt dokum.

Hur väljer du att byta sida ?

När jag skriver o skriver så hoppar markören automatiskt till en ny sida dvs sidan 2 , och när jag raderar bort ALL text som står på sidan 2,då kvarstår sidan och t o m skrivs ut helt blankt!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta lär hända när man valt manuell sidbrytning.

Here are two simple ways of getting rid of the blank page. You can delete the manual page break or the extra paragraph marks, as described in the steps below.

  1. Within your document, switch to Normal view (click Normal from the View menu).

  2. Press CTRL + END to move to the end of the document.

  3. On the Standard toolbar, click the Show/Hide button.

  4. With the paragraph marks visible in the document, do one of the following:

        1. Use the Backspace key to manually delete the extra paragraph marks. This will remove the blank page.

        2. Select the Manual Page Break and press Delete.

Once the blank page is gone, press the Show/Hide button on the Standard toolbar again so the paragraph marks are no longer visible.

Kort översatt så:

Det lär vara så att du har normalt osynliga sidbrytningstecken i dokumentet.

För att se dessa så skall du alltså Trycka knappen <Visa/Dölj> i verktygsraden.

Då skall alla paragraftecken i dokumentet synas och du kan radera dessa tecken som orsakar sidbrytningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen !

Ja, det gick bra via Visa-dölj meny att radera den blanka sidan om det är nytt dokument man ännu ej sparat.Men det gick tyvärr inte lika bra med ett redan sparat dokument,dvs kunde ej radera den sparade blanka sidan i ett sparat dokument.

Hur göra ??

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...