Gå till innehåll

Bios uppgradering


fritte

Recommended Posts

Uppgraderade bioset på min FS Amilo 1546i allting gick bra startade om,då kommer det upp att jag måste aktivera inom 3dagar,nu börjar problemen ringer microsoft aktivering nycklen används redan.Genererar inte nya id-nummer så dom kan inte hjälpa mig.Har försökt med omstarter men det lyckas inte det blir samma id-nummer. Finns det någon som vet något om det här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ringde supporten på FS . Han sa installera om (blås ut skiten) inget annat som hjälper.

FS supporten har nog fel... ;)

Jag installerade om mitt XP, FS-OEM licens som en Virtuell burk dvs helt ny virtuell hårdvara...omöjligt att aktivera .

Det gick alldeles utmärkt via MS... endera tryckknappsmetoden eller via fröken Microsoft.

Kollen de gör är att det inte är serienummer som TPB och dylikt serverar via deras sopstation.

Fröken MS ser också hur licensen tidigare varit aktiverad..."rent mjöl i påsen" inga problem  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även jag råkade ut för krav på ny aktivering efter att uppdaterat några grafikdrivrutiner och SLI...

Jag försökte telefon-inknappning och misslyckades på första försöket men blev då direkt kopplad till

personlig aktivering. Hon bara kopplade mig till en telefonrobot som rabblade numren, sedan var det klart.

Jag har OEM license.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...