Thingleaf Posted October 5, 2007 Share Posted October 5, 2007 Jag har för mig att jag läste någonstans innan Vista släpptes att all grafik inklusive ikoner skulle vara vektorbaserad. Är det så och går det i så fall att göra egna ikoner i typ Illustrator? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted October 5, 2007 Share Posted October 5, 2007 Det fanns rykten om det i ett tidigt skede av utvecklingen men så är inte fallet i Vista idag. Ikonerna är istället pixelbaserade där den största ikonen är 256x256 pixlar och dessa sedan skalas av operativsystemet då du förminskar/förstorar dom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thingleaf Posted October 5, 2007 Author Share Posted October 5, 2007 ok, men då är det lika enkelt som alltid att göra nya ikoner. Tack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts