Gå till innehåll

Vattenkylning?


Recommended Posts

Jag har haft ZALMAN vattenkylning med "Reservator 1" kyltorn i sex år nu.

Den kyler endast processor nu men i förra konfigurationen även grafikkort och moderkort.

Risken för läckage är extremt liten eftersom det är rejäla slangfästen och inget vattentryck att tala om.

Det funkar mycket effektivare än luftkylning och dessutom ljudlöst (vattentorn har inbyggd akvariepump o ingen fläkt)

http://www.komplett.se/k/kc.aspx?bn=10508

http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=136613

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en bärbar dator ochså ! :D

Ja Reservoar 1 är stor men Reservoar 2 är smidigare (men lite krångligare att avlufta).

Man får antingen vara två som bär var sin del eller se till att slangarna är långa nog att växelvis flytta dom.

Det medföljer slangklämmor men det blir ändå lite spill och söl när man kopplar isär enheterna.

Där finns även vattenkylning som placeras uppe på PCn, men de har dubbla stora fläktar.

Att sätta kylaren inne i PCn innebär ju att du ändå måste ha fläktar för att kyla radiatorn.

Tanken är ju att få ut värmen ur lådan på ett tyst och effektivt sätt. :-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tackar för infon.  :)

Man får antingen vara två som bär var sin del eller se till att slangarna är långa nog att växelvis flytta dom.

Ha ha.  ;D  Verkar lite bökigt. Eller om man tar en sån där vagn som mig-svetsen o gastuben står på.  ;D

Kanske blir fläktkylning ändå.  ;)

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...