Gå till innehåll

Knastrigt ljud vid belastning


billy

Recommended Posts

Hej,

Har ett litet problem med mitt ljud när min dator är under belastning, till exempel om jag packar upp något rar-arkiv kan ljudet börja knastra, eller när man sitter på tillexempel youtube och det finns någon java eller liknande animation som reklam på sidan så kan ljudet "knäppa" till ibland.

Har läst lite på olika forum och sett att det är fler som har problem med detta, i vissa fall är det att ljudkortet och grafikkortet delar på IRQ-nummer eller något sånt, men sist jag kollade hade de olika nummer.

Har i och för sig dubbla grafikkort i datorn just nu, kanske det som gör att det ändå blir något fel med ljudkortet.

Ljudkortet är ett Creative audigy 2 value, relativt billigt kort men borde inte knastra för det.

Någon som har någon idé ? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du dubbelklickar upp din högtalarikon nere till höger, så får du upp de olika ljudkällorna.

Under Alternativ - Egenskaper får du upp enheterna för Uppspelning (och inspelning) Klicka i PC-högtalare och tryck OK. Nu är PC-högtalare justerbar och du kan markeraa Ljud av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, testade det, och det verkar som om det inte knastrar lika mycket längre, har inte testat fullt ut än dock, ska göra detta imorgon då jag kollar på film med flickvännen just nu. :)

Men tack för svaret i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...