Gå till innehåll

Var ligger mail inställningarna?


crappy

Recommended Posts

Hej

Tröttnade på allt krångel och införskaffade en ny maskin.

Jag kopierade över allt på en extern hd. Men jag kan inte hitta mail inställningarna. Kontakter var inga problem, men gamla mail och inställningar? vilken mapp/mappar kopierar jag?

Jag skulle givetsvis ha använt filöverförings funktionen, men gjort är gjort, eller?

Lennart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Dessa brukar ligga långt ner i mappträdet i reskpektive mailprogram.

När jag brukade ta ut datbaserna så gick jag och kollade egenskaper i mailprgrammet för den mappen. Men hur du gör nu vet jag inte tyvärr. Det är i alla fall databaser med namnet på mappen som namn på datbasen. Databasen har filändelsen .dbx. Så det är väl att bara ett testa en sökning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsoft har en anvisning för att Säkerhetskopiera och återställa data från Outlook Express

Den är ordrik, men den fungerar! Man får tom med kontoinställningarna.

Det finns snabbare sätt, men det kräver att man är van att leta efter filer och i mappstrukturer. Mailen har filändelse .dbx, som Opelomega skriver, adressboken har filändelsen .wab.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows Mail skiljer sig markant från Outlook Express och i Windows Mail har alla mail en egen fil, medan i Outlook Express så samlas alla mail i en och samma fil. Dessutom ligger kontakterna i Windows Mail fritt i systemet eftersom Vista har en inbyggd funktion som heter just Windows Kontakter :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK Stenis!

Missade att inlägget låg under "Vista", å andra sidan så brukar 9 av 10 skriva "mail" och mena OE.

Är det så att OE i en Vistainstallation hanteras på annat sätt än OE i en XP? Eller är Windows Mail standard i Vista?

Jag har medvetet valt att inte prova Vista, dels tycks väldigt många ha problem och vill gå tillbaka till XP och dels så har jag inte tillräckligt kraftfull PC.

Sir_N

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...