Belsebub Posted November 18, 2007 Share Posted November 18, 2007 Jag vill klocka upp min cpu 2,4ghz till 3ghz. Hur gör man? Ska man in i bios o greja eller finns det andra program man ska använda sig av? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lasseska Posted November 18, 2007 Share Posted November 18, 2007 Här har du en bra guide till att börja med: http://www.sweclockers.com/forum/showthrea...threadid=723298 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted November 18, 2007 Author Share Posted November 18, 2007 Ok tackar för guide. Men problemet är att jag inte kommer in i avancerade inställningar för bios någon som vet hur man gör på en dell dator för att komma dit. ska man trycka något annat än f1 för att komma åt avancerade inställningar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted November 18, 2007 Share Posted November 18, 2007 Ok tackar för guide. Men problemet är att jag inte kommer in i avancerade inställningar för bios någon som vet hur man gör på en dell dator för att komma dit. ska man trycka något annat än f1 för att komma åt avancerade inställningar? OEM burkar från tex Dell o HP kan inte överklockas som standard, låsta funktioner. http://www.sweclockers.com/forum/showthrea...6verklocka+dell Däremot för den "fingerfärdige" så kan då BIOS hackas och bytas ut....du får nog studera trådarna hos Sweclockers.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted November 18, 2007 Author Share Posted November 18, 2007 Ah! Hittade denna tråd, ska kolla upp detta. tack för tipset. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted November 18, 2007 Author Share Posted November 18, 2007 Har mjukvaruklockat med cpucool. Ligger och testar tempen med 3ghz nu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted November 18, 2007 Author Share Posted November 18, 2007 Av någon anledning försvann ljudet när jag klockade upp till 3ghz. Hur kommer det sig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted November 18, 2007 Author Share Posted November 18, 2007 En annan fråga. Ska det inte gå att klocka i speedfan? Någon som har erfarenhet av det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted November 18, 2007 Share Posted November 18, 2007 Om man ska klocka så är "Google din vän" och man måste ta sig tid att själv läsa på. All mjukvaruklockning fnyser ju överklockarna själva åt eftersom det inte blir samma sak som en riktig BIOS klockning. Att du tappar ljudet beror sannolikt på att du ändrar busshastigheter. Hursomhelst så vet Google det här angående just din modell av burk... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts