candela Posted November 25, 2007 Share Posted November 25, 2007 Har provat Stenis förslag i XP-Guiden 2007-10-12. Installerade CrystalXP BricoPack, mycket snyggt men hej vad långsamt. Internetuppkopplingen var som tjära. Avinstallerade och nu inträffade att mappstrukteren blev kvar med Vista-stuket och även en del ikoner. Mapparna och ikonerna gör sig inte bra i XP-versionen. Ingen katastrof men bra om jag kan återställa. Kan någon hjälpa mig så att jag återfår XP:s utseende på mappar och ikoner? /candela Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
akny Posted November 25, 2007 Share Posted November 25, 2007 Du kan väl göra en systemåterställning? Vänligen Åke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
candela Posted November 26, 2007 Author Share Posted November 26, 2007 Så enkelt var det inte. Mappstrukturen och ikonerna från vistas gränssnitt ligger kvar. /candela Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted November 26, 2007 Share Posted November 26, 2007 Prova att ta hem TweakUI från Microsoft (gratis) och reparera ikonerna. Förhoppningsvis är det bara din Ikon cache som behöver repareras. Ta även en titt bland dina mappar om du hittar något som härstammar från Bricopacken. Ibland kan det finnas backuper och även sk. bat-filer för manuell återställning av vissa element av utseendet. Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
candela Posted November 26, 2007 Author Share Posted November 26, 2007 Tack Mange för påminnelsen. Har Tweak UI. Det gick snabbt att återställa med "Rebuilt Icons" ;D /candela Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted November 26, 2007 Share Posted November 26, 2007 Vad bra... skönt att det löste sig! Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts