Gå till innehåll

Dell Pc Restore


grab

Recommended Posts

Hej ,,,en gång gick att formatera hårddisken med Dell PC Restore program som kom med data. Tänkte formatera hårddisken igen men när jag trycker CTRL+F11 det händer ingeting data startas utan att ändras. Med Dell PC Restore återställs hårddisken till det driftsläge den var i när du köpte datorn. Hur ser man att det finns detta program fortfarande på data.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lånar tråden lite...

Personligen tycker jag att Dells återställning fungerar ganska bra, dock undrar jag hur pass ren datorn blir efter en sådan här återställning.

Blir det bättre om jag formaterar Systempartitionen först och sedan kör Dells Återställningsverktyg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grab!

När jag köpte min "Dell Dimensdon 5000"i april 2005 fick jag göra en "Recovery-CD". Möjligheten fanns bara en gång i menyn, sedan försvann det valet, efter att jag gjort det. Jag har också en återställnings möjlighet till som det var, när datorn kom i min ägo, när burken startar upp så finns visst två val som fladdrar förbi, ett med F11, men jag har aldrig använt någotdera. Någongång har väl tanken funnits, att prova, men det skulle bli allt för bökigt med alla program, jag har installerat under dessa dryga 2 år och vi ska inte prata om min dator 2001:a som innehåller det mesta man kan önska sig. Den har jag varken program-CD eller nåt Recovery program till, så där skulle det nog bli en formatering. Eventuellt skall den få ett Vista OS inanan den gjort sitt.

Skulle det bli nåt strul, så provar jag väl en ren ominstallation, men det hoppas jag verkligen att jag inte behöver göra. Installationer gör jag så det räcker i "VMware Workstation" så erfarenhet saknas inte.

Jag är inte den typen som löser problemen med ominstallationer  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...