valter Posted December 6, 2007 Share Posted December 6, 2007 Funderar på att bygga en ny maskin. Vill gärna veta skillnaderna mellan 32 resp. 64 bitars versionen av Vista Ultimate. Vad är 64 bitars versionen bättre på? Är den snabbare på nåt vis, eller är det nån märkbar skillnad över huvudtaget? Tacksam för svar! Mvh/ Valter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted December 6, 2007 Share Posted December 6, 2007 Prestandamässigt är det ingen skillnad, men 64-bitarsversionen har stöd för mer RAM (4GB och mer) och är faktiskt ännu säkrare än vad 32-bitarsversionen är tack vare kärnskyddet PatchGuard! Kör på 64-bitars är mitt tips Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanF Posted December 6, 2007 Share Posted December 6, 2007 Håller med föregående talare till 110% ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
valter Posted December 7, 2007 Author Share Posted December 7, 2007 OK. Det får då bli en 64 bitars i nästa maskin. Mvh/ Valter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted December 7, 2007 Share Posted December 7, 2007 Nu åker x64 Ultimate på! Det blir helgens jobb! Edit lördag: Nu är det klart! Ultimate x64 installerat och klart. Inkl SP1 RC. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted December 10, 2007 Share Posted December 10, 2007 Har nu kört x64 ett par dar och allt fungerar dessvärre inte smärtfritt. Fn har jag problem att ansluta till våra nätverksskrivare i domänen. Får följande felmeddelande: [tt]Windows cannot connect to the printer. Operation could not be completed (error 0x00000003).[/tt] Nån som vet vad det beror på? /Gunnar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted December 10, 2007 Share Posted December 10, 2007 http://computer-aid.com.au/blog/2007/03/22...cess-is-denied/ Det hela går ut på att sätta upp nätskrivaren som en Lokal Printer. Du skapar en skrivarkö och till den skapar du en port i din lokala PC.... o.s.v. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted December 10, 2007 Share Posted December 10, 2007 Det var precis så jag löste problemet... Men tack ändå! /Gunnar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted December 10, 2007 Share Posted December 10, 2007 Så där ja, då har x64 försvunnit från datorn igen. För många småstruliga grejor: - loginscriptet på jobbet falerade - fick inte synkningen av min HTC-tfn att funka - en av våra Access-databaser funkade inte till 100, strul med datum-fält) - skrivaruppkopplingen (även om jag fick det att funka) Det var något mer men det har jag glömt just nu. Summan av allt gjorde att jag tryckte på F12 innan jag gick hem och i morgon har jag ett nyinstallerat Vista Enterprise i 32-bitars version. /Gunnar, lite besviken... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted December 10, 2007 Share Posted December 10, 2007 Ja du Gunnar... :-:'( Du glömde inledningsvis att nämna att du ville ha info om x64 i företagsnätverk. Hade du nämnt det så hade antagligen svaren blivit annorlunda och mer restriktiva... Men skit i det ! Snart kommer Julen och Tomten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fjamsetramsa Posted December 12, 2007 Share Posted December 12, 2007 Har haft 32 bitars ett tag nu och upptäckte att allt mitt minne inte registrerades bara upp till 3,5 gb tydligen...installerade då 64 bitars och fick sämre prestandaresultat i windows prestanda mätare chosan..ngn som vet ngt om det?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts