Gå till innehåll

Jag råkade ta bort katalogen C:\Användare\Jag\Documents...


Buskis

Recommended Posts

...finns det någon chans att få tillbaka katalogen, underkatalogerna och filerna i den?

Jag trodde det var en tom katalog i högra fönstret som var markerad (det ser ju ut så i Vista) fast det var katalogen "Documents" som var markerad i det vänstra fönstret. Det gick inte att ta Redigera/Ångra i menyn och filerna hamnade inte i papperskorgen. Jag har inte skapat någon säkerhetskopia. Datorn är inte omstartad.

Vad ska jag göra? Finns det något trix eller externa program? Det var en hel del viktiga arbeten som försvann.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beroende på vilken vista version du har så kan du ta tillbaka "tidigare versioner" av mappen documents.

öppna en utforskare och bläddra till katalogen c:användarejag och höger klicka där och välj egenskaper.

om du har Ultimate, business eller enterprise så har du en flik som heter "tidigare versioner"

Där kan du ta tillbaka hela katalogen documents.

Hoppas att du har någon av dessa versioner.

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ClasP, du är ta mig fan snudd på kung i forumet! ;) Jag har Business och håller just nu på att återställa tidigare version. Det tar en jäkla massa tid men jag tror det kommer att fungera. Jag testade först med enbart den absolut viktigaste filen och den är nu räddad!

LeoniAquila, tack för ditt tips också. Jag ska kolla upp det inför framtida klantigheter. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...