Gå till innehåll

Trådlös skrivare mellan stationär och bärbar dator


Up2

Recommended Posts

Jag har en stationär datorn och en bärbar dator. Jag har en multifunktionsskrivare, en Epson Stylus DX5000. Nu är det så att jag vill dela ut skrivaren så att jag även kan skriva ut från den bärbara datorn. Den bärbara har trådlös Internetuppkoppling, bluetooth och IR. Dock är skrivaren USB-kopplad till den stationära där den är installerad med de senaste drivrutinerna. Att skriva ut genom den stationära går bra. Skrivaren är konfigurerad på den stationära datorn och på den bärbara har jag tillåtit skrivardelning så att den kan hitta enheten. När den stationära datorn är igång kan man skriva ut genom den bärbara, men när man försöker skriva ut något genom den efter att den stationära har varit avstäng ett tag, misslyckas utskriften, och jag måste konfigurera om skrivaren på min stationära dator.

Den stationära har XP och den bärbara Vista. Det kommer inte på fråga att nedgradera till XP från Vista, eftersom Vista enligt mig är ett välfungerande operativsystem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skullr satsa på en trådlös printserver. Då slipper du ha den stationära igång när du vill sriva ut från din laptop. En produkt som gör jobbet är:http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=67986

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den där såg dyr ut och dessutom förstår jag inte hur man ska använda den...

Jag införskaffar en skrivare med bluetooth, punkt slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...