Gå till innehåll

Tips på datorchassi, nätaggregat samt in- och utblåsfläktar?


Recommended Posts

Hejsan!

Min 5 år gamla intel p4 2,8 låter jätte mycket och den är för het för att jag ska våga lämna på den när jag går iväg.

Så innan sommaren måste jag ha köpt delar och ha byggt en ny eller köpt en helt ny färdig dator.

Jag vill ha en så tyst dator som möjligt och den ska kyla jätte bra för med min nya vill jag kunna spela de senaste spelen, konvertera snabbare filer, se på filmer och annat utan att den ska bli för het och stanna upp för att den går på gränsen av sin förmåga eller pga. överhettning.

Jag blir inte klokare av att läsa vad andra tycker är bra och dåligt så jag vet inte riktigt vad jag ska köpa / beställa för Chassi, Nätaggregat och eventuella extra fläktar så det kyls ner nog mycket i datorn.

Jag vet inte men jag har läst att många gillar Antec P182 ? Är den bra?

Själv har jag en Cheftec miditower som är gjord av samma material och den ljudisolerar inte så bra. Sidoplåtarna låter som på en tom ölburk.

Så vad ska jag köpa för Dator Chassi + Nätaggregat + eventuella extra fläktar som sköter insug och utblåset av luft?

Som fungerar bra och inte låter för mycket.

Fick tips på men är de bra saker? Eller finns det bättre? Det spelar ingen roll vad priset blir jag vill att den nya ska vara välkyld och tystlåten så mycket som möjligt i alla fall.

Noctua NF-S12-800 Sound-optimised 8dB(A) 59m3/h 800RPM beige/brown 3/4pin

Antec Case Performance One P182 Gun Metal Black without PSU/utan nätagg.

Corsair HX Series Modular Power Supply 520W

Cacke

Kan vara stavfel och skrivfel men jag är trött ikväll  8)

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...