Gå till innehåll

Min internetanslutning via Comhem slutar fungera


Recommended Posts

Hejsan. Jag haft detta problem under en väldigt lång tid  Efter att man får internetanslutning i Vista(med en liten jordglob i hörnet) så slutar anslutningen helt plötsligt. Jättemärkligt, har testat att diagnostisera (Vista säger att sladden inte är i) vilket den är. Problemet löses temporärt genom att man drar ur sladden och sätter i den igen, men samma problem återkommer inom 20 min. Det är inget glapp i sladden sedan jag haft min andra dator för att  testa, som där fungerar obehindrat.  Denna problemdator är en bärbar Packard Bell BU45, med Intel Centrino Duo, Microsoft Vista Home Premium (32bit) Intel Media Grafics Accelerator, 160 Gb hårddisk Har Realtek RTL 8101 Family PCI-E Fast Ehternet. Har testat med senaste drivrutiner, utan något resultat. Har även provat att ändra Duplex m.m i nätverkskortets inställningar på rekommendation av Comhems kundservice, utan resultat.

Finns det någon hjälp?

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också Comhem som leverantör och har de senaste månaderna haft exakt samma problem som du ungefär en gång i veckan. Jag brukar lösa problemet temporärt genom att dra ut strömsladden till routern och bredbandsmodemet, sen funkar det igen. Har ingen aning om var problemet ligger, men du är i alla fall inte ensam...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...