Gå till innehåll

Felkod 10 vid installation av nätverkskort Belkin N1 Wireless Desktop Card (PCI)


hakbr

Recommended Posts

Jag har ominstallerat en dator med Vista Home Premium (hade tidigare DualBoot med XP Pro/Vista Home Premium) och passade på att montera in ett Belkin N1 Wireless Desktop Card (F5D8001) på en ledig PCI-plats.

Problemet är att kortet inte initieras korrekt och i Enhetshanteraren står det (Felkod 10).

Jag provade initialt med att hitta drivisar via Windows Download Catalogue men den drivisen funkade inte så jag tog en "pre-realese" driver för Vista från Belkins UK-hemsida.

När inte heller den funkade tog jag en nyare "pre-relase" driver för Vista från Belkins USA-hemsida men det är samma felmeddelande.

Kan det vara läge att testa en XP-drivare istället eller är det någon som vet hur man åtgärdar Felkod 10?

Ämnet flyttat av stenis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

montera in ett Belkin N1 Wireless Desktop Card (F5D8001) på en ledig PCI-plats

Var inte främmande för att byta PCI-slot. Antalet IRQ är begränsat och kan konflikta med annan PCI enhet.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;sv;310123

Kod 10

Om värdet FailReasonString finns i enhetens maskinvarunyckel visas strängen som felmeddelande. Genom drivrutinen eller uppräknaren placeras det här registersträngvärdet här. Om FailReasonString inte finns i maskinvarunyckeln visas följande felmeddelande:

Den här enheten kan inte starta. (Kod 10)

Rekommenderad lösning

Enheten startades inte. Uppdatera enhetens drivrutiner genom att klicka på Uppdatera drivrutin. Klicka på Felsök på fliken Allmänna egenskaper för enheten, så att Felsökaren startar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...