Gå till innehåll

Problem med webbkameran på HP Pavilion DV 2000


Dannepil

Recommended Posts

Hallå allesammans!

Jag har ett problm som går mig på nerverna.

Min webkamera verkar inte vara ansluten eller nått.

Om jag väljer att 'skicka min webkamera' så får jag felmeddelandet; Din konversation kan inte börja eftersom din kamera används eller så är den inte inkopplad. Se till att kameran är tillgänglig och försök igen.

Vad är fel? Och hur fasen åtgärdar jag det? Vore otroligt tacksam för svar och lösningar. Tack.

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

waxinator, den hittar inte ens min webkamera.

Jag kan kolla högtalarna och mikrofonen men webkameran hittas inte.

Skumt som bara den. Jag har testat att inaktivera och aktivera samt avinstallera igår natt.

Får kolla om nått har ändrats så snart jag har slutat jobbet för dagen.

Har ni nån idé så vore jag otroligt tacksam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det har jag inte gjort, men jag ska göra det direkt nu dock.

Får se om det ordnar till problemet.

Tankade precis ner HP Webcam Driver with Firmware Upgrade for Microsoft Windows Vista.

Den verkade installera drivrutinerna riktigt och öppnar upp någonting som heter SONIX ST550220 11251.0 varpå jag får ett felmeddelande som lyder Initialize camera failed!

Så, vad gör jag nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, den ligger under USB Styrenheter.  Men fortfarande samma problem.

Kan det vara att jag har haft det Webcam XP eller vad det heter installerat?

Programmet är visserligen avinstallerat nu så det borde ju inte vara några konflikter där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Kan säga att min nya HP Pavillion tx1270 s webcam fungerade perfekt Innan jag tankade ner Alla nya HP drivrutiner! vet inte vilken som sabbade den men HP själva hade Ingen lösning åt mig utom att om installera hela Vista !

när den strulade så fungerade cam endast efter reboot samt nyinstall av drivrutiner, den fungerade inte efter att jag stängde ner cam programmet. samt starta upp den igen, fick samma fel med. som du hade då.

Nu har jag ren vista igen och den fungerar hela tiden.... (utan en enda HP uppdatering dvs)

HP support mummlade något om att de skulle ta mitt "felärende" till högre instans... inte för att det hjälpte mig men, kanske bättre drivisar snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...