Opel_Astra Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 Hejsan, jag har ett problem med mitt säkerhetscenter på datorn. Efter varje omstart av datorn är tjänsten stoppad. Detta är väldigt udda, eftersom jag valt att tjänsten manuellt ska startas, och att den alltid ska vara på. När jag startar tjänsten manuellt sedan, står det att automatiska uppdateringar inte är igång. Observera att allt förr var som det ska etc. Datorn är genomsökt efter virus med NOD och både med Ad-Aware - inga utslag. //M Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 Dessa ska startas... Background Intelligent Transfer Service (BITS), Manuell Automatic Updates (WuAuServ), Automatiskt Event Log (EventLog), Automatiskt Cryptographic Services (CryptSvc), Automatiskt Remote Procedure Call (RpcSs) Automatiskt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opel_Astra Posted January 22, 2008 Author Share Posted January 22, 2008 Hej! Tack för ditt svar. Checkade igenom tjänsterna, och alla är igång precis enligt din lista (automatiskt) Det verkar vara automatiska uppdateringar som strular, minuten efter att jag ställt in att den skall starta automatiskt i tjänster - så står det inaktiverat igen.... hmmm EDIT: Tjänsten stoppas när datorn är igång, så inte enbart efter omstart! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 Och vad säger Loggboken ? Du kan prova med att i fliken Återställning välja åtgärd vid "Första...", "Andra..." och "Efterföljande försök..." Du borde på så vis få tillräckligt med felloggningar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 Fungerar inte windows automatic update? Är det XP eller Vista? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts