Gå till innehåll

Uppgradering till 64 bitars Vista


Misaerner

Recommended Posts

Hej,

Jag har en ganska kort och koncis fråga: Hur lång tid, ungefär, tar det för Microsoft att leverera 64 bitars-skivan? Jag har hört olika; vissa säger 10 veckor, andra säger en vecka, andra säger 5-6 veckor.

Eftersom det inte går att uppgradera från 32 till 64 så tänker jag inte ens installera 32. Och jag har en dator som är påväg att levereras, så det vore ju najs om det inte tog flera månader. :)

PS. Vem kom på denna idiotiska idé egentligen? Först får jag en dator, installerar 32 bitars, installerar alla program och känner mig glad. Sen får jag beställa 64 bitars, och då går det givetvis inte att uppgradera direkt, utan då måste jag formatera och installera om allt. Ville bara inflika mitt missnöje. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte allt separat. Datorn i delar och Vista får jag på posten imorrn. Fort in på microsofts sida och beställa 64:an, allt för att tjäna tid. :P

Edit: När jag ändå skriver kan jag passa på att kolla med er som har koll på sakerna. Har som sagt köpt en ny dator. Inget state of the art, men ändå rätt bra grejer. Någon som har erfarenhet av någon speciell dels kompatibilitet med Vista? Har själv inte så bra koll på hårdvara, så ni får gärna upplysa mig om det är nåt speciellt som slår er. :) Förhoppningsvis inget alltför negativt bara, ty det är för sent att avboka paketet.

Antec Performance P182 Miditower

EVGA GeForce 8800GTX 768MB GDDR3

Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz

3x Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2

2x Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4,

Samsung 24" LCD Syncmaster 245B TCO-03

Corsair Powersupply 750W Black,ATX/EPS,

Asus P5KR, P35, Socket-775, DDR2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte Vista Ultimate x64 OEM Engelsk och fick den efter 3 dagar från Komplett.se !
Njae, tack för svaret men inte så jag menar. :) Har köpt retail och vill veta ungefär hur lång tid det tar efter att man har beställt 64-skivan från Microsoft. Det är bara ultimate som innehåller både 32 och 64, allt annat = bara 32. Det är Home premium jag beställt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte Vista Ultimate x64 OEM Engelsk och fick den efter 3 dagar från Komplett.se !

Njae, tack för svaret men inte så jag menar. :) Har köpt retail och vill veta ungefär hur lång tid det tar efter att man har beställt 64-skivan från Microsoft. Det är bara ultimate som innehåller både 32 och 64, allt annat = bara 32. Det är Home premium jag beställt.

Det tog ca. en vecka för mig att få 64-bit skivan från Microsoft. Efter att jag hade köpt Vista Home premium 32 och beställt 64-bit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...