Von_Boom Posted January 25, 2008 Share Posted January 25, 2008 Hejsan forumet! Jag har ett problem med min nya burk, när jag loggar in så blir skärmen ibland helt svart. Det enda sättet att komma igång igen är att stänga av datorn med strömbrytaren för att sen starta om. Jag har aldrig behövt att göra detta mer än en gång i följd. Någon med lite förslag på vad man kan hitta på? Tacksam för lite förslag! Mitt op är Vista Home Premium, skärm Samsung 22" Gainward 8800 GT Ämnet redigerat av stenis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted October 12, 2008 Share Posted October 12, 2008 Jag har exakt samma problem på min stationära dator. Det händer inte ofta, men ibland. Funderar på om det kan ha med dåligt skrivna drivisar till grafikkortet att göra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted October 12, 2008 Share Posted October 12, 2008 Om det endast är efter Viloläge som detta sker så kan denna uppdatering kanske hjälpa: http://alltomxp.se/windows-xp/13-windows-x...ller-vista.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted October 12, 2008 Share Posted October 12, 2008 EDIT Nä, det har endast varit efter omstart eller uppstart. Men ska testa hotfixen ändå. Såg precis artikeln och kom och tänka på mitt lilla problem. Verkar ju bökigt att få tag i fixen. Att dom inte lägger ut den för allmän nerladdning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SurfDiver Posted October 14, 2008 Share Posted October 14, 2008 Såg nu på morgonen att det verkar finnas flera sådan här problem. T.ex. så stod följande artikel på IDG:s hemsida: http://www.idg.se/2.1085/1.185383/svart-sk...skapar-huvudbry Såg även att det fanns någon artikel här på Altomvista också: http://www.alltomxp.se/windows-xp/13-windo...ller-vista.html Är det någon som vet något mer? Själv har jag ett Nvidia-kort och tycker att det oftast är lite svart ganska länge efter välkomstbilden. Vet dock inte vad man ska göra åt detta. Konstigt också att ingen har haft problem med detta tidigare. De sidor med förslag som man kunde få fram via länkarna i IDG:s artikel verkar inte riktigt seriösa. Så jag skulle avråda strakt ifrån att prova dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted October 14, 2008 Share Posted October 14, 2008 Ah, intressant artikel. Om det nu är så vanligt problem, borde ju fler användare här på alltomxp råkat ut för detta? Frågan är om problemet ligger i Vista, moderkortet eller grafikkortet. MS får gärna gå ut med mer information om detta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted October 14, 2008 Share Posted October 14, 2008 Såg ett work around tips: Att man kan trycka ner ctrl + alt + del för att få tillbaka bilden. Vet ej om det funkar men ska testa vid nästa tillfälle. EDIT: Detta fungerade inte för mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts