Gå till innehåll

En hårddisk i två delar?


crillez

Recommended Posts

Jag installerade om min dator för någon månad sedan och då delades min hårddisk som inte är på mer än 40 GB upp i två delar en C och en D. Problemet är att del C blev inte på mer än 10 GB och är ju näst intill full, då har jag ändå flyttat en del program till D, just nu finns det så lite utrymme på C så det går inte att defragmentera och framtida uppdateringar tex SP3 kommer jag troligtvis att få problem med att installera i och med att XP ligger på C så går det ju inte att lägga uppdateringar på D.

Min fråga är nu om det finns någon lösning på detta utan att behöva börja om från början igen?????

Tack på förhand

///Crille

Ämnet redigerat av stenis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan använda något partitioneringsprogram  typ qparted som är en linuxvariant och därför gratis (och bra), eller Partition magic om du har möjlighet till den. Det finns fler att välja på och du tar naturligtvis den som du behagar.

Det du får göra är att krympa D till lämplig storlek och sedan öka C med den storlek du krympte d med... luddigt??

Gör backup innan du börjar eftersom det ofta strular när man hanterar partioner på ett sådant sätt.

Har du tur så funkar det klockrent...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...