Gå till innehåll

Problem med DVD-läsare, gamla skivor är "tomma"!


__087

Recommended Posts

Tjena!

När jag försöker använda tidigare brända skivor i min dator så visar den inget innehåll det står bara att skivan är tom fast ja är 100 % säker att det finns innehåll. Någon som vet va problemet kan vara? // __087

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Ämnet flyttat av stenis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om där snurrar runt någon XP & Vista uppgradering sedan en månad tillbaka som strular...

Både min fars DVD/CD och min egen DVD/CD vägrar känna igen vissa DVD längre. De anses blanka

eller osynliga. CD fungerar fortfarande på båda. (rengjorda med borst-skiva).

Visserligen är där separata laser-kanoner för DVD och CD inne i brännarna men detta skulle innebära

att mängder av DVD enheter börjat rasa ute i stugorna ?!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dom senaste updateringarna ja har installerat på datorn är dom här tre:

Snabbkorrigering för Windows XP            (KB896256)

Uppdatering för Windows XP                    (KB927891)

Säkerhetsuppdatering för Windows XP      (KB941644)

är de någon som vet eller varit med om olika problem med dom här uppdateringarna?? // __087

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag kan inte peka ut någon specifik uppdatering.

Jag tycker bara att det verkar lurigt ::)

Om det är något annat än hårdvarufel så borde vi fått flera reaktioner här i forumet.

Jag får annars ta mig besväret att beställa hem ett par nya brännare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså jag har gjort det och skivan fungerar, det spelar ingen roll vilken skiva jag kör. Jag har inte änns D-tools installerat så ja tror de är nån uppdatering som gjort de precis som Waxinator berätta  >:( Någon som kan hjälpa mig????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 månader senare...
Jag vet inte om där snurrar runt någon XP & Vista uppgradering sedan en månad tillbaka som strular...

Både min fars DVD/CD och min egen DVD/CD vägrar känna igen vissa DVD längre. De anses blanka

eller osynliga. CD fungerar fortfarande på båda. (rengjorda med borst-skiva).

Visserligen är där separata laser-kanoner för DVD och CD inne i brännarna men detta skulle innebära

att mängder av DVD enheter börjat rasa ute i stugorna ?!?

Jag vet att detta är en gammal tråd... men jag var bara tvungen att avsluta den... :P

Som citatet säger så var min och farssans CD/DVD-spelare plötsligt felaktig när det gällde DVD delen.

Jag har fram till nu låtit honom säkerhetskopiera till extern USB-disk i avvaktan på ny DVD-brännare.

Jag skulle nu beställa en ny spelare till honom men noterade att hans Windows XP fått SP3 inlagd,

jag provade att bränna en DVD och det fungerar nu felfritt igen. Alltså har någon Windows säkerhets

uppdatering strulat till det för oss och antagligen mängder av andra.

Mitt eget DVD-problem löstes i och med att Windows Vista fick SP1 installerad. :-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...