alina Posted February 6, 2008 Share Posted February 6, 2008 Hej! Jag har ett problem med mitt nya batteri till Acer aspire. Köpte nytt för att det gamla strulade så att tangentbordet låste sig (mycket underligt) Men nu när jag sätter i det nya batteriet reagerar inte datorn på att det finns ett batteri i. Det laddas inte heller.. ??? Kan någon hjälpa mig? Tack på förhand Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Ämnet flyttat av stenis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 7, 2008 Share Posted February 7, 2008 Finns där något plastskydd över batterikontakterna som du glömt dra bort ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted February 7, 2008 Share Posted February 7, 2008 Orginalbatteri eller "pirat"? Har upplevt detta själv på en bärbar dator och provade sen med ett orginalbatteri... då funkade det. Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alina Posted February 7, 2008 Author Share Posted February 7, 2008 Det är ett "pirat"batteri... Men det ska ju fungera ändå... Har inget plastskydd heller.. Finns det något annat jag kanske glömt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 7, 2008 Share Posted February 7, 2008 Passformen på ickeoriginal batterier är sämre. Mitt Acer-piratbatteri var jag tvungen att skära bort två plastkanter nära kontakterna innan det ens gick att få in i hållaren. Risken är att dina batterikontakter inte får riktig kontakt med PC'n. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts