pal8 Posted February 9, 2008 Share Posted February 9, 2008 Jag lyckades tidigare få igång den trådlösa uppkopplingen, men nu går det inte. Nätverksymbolen i inställningar har ett rött kryss över sig. Det går inte heller att se andra nätverk i omgivningen. Vanlig uppkoppling via Ethernet går bra. Brandvägg på men ska acceptera uppkopplingen (funkar inte heller om man slår av den). Vad kan vara fel? Nätverket är skyddat och tillåter bara dom datorer jag lagt in i routern, och denna ligger med med sin MAC-adress (som sagt, det har funkat). Jag använder en Dell Latitude D830 med Win XP. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 9, 2008 Share Posted February 9, 2008 Rött kryss betyder normalt att den har inaktiverats (stängts av). Kontrollera Egenskaper på den. Bärbara datorer har ofta en avstängningsknapp för det trådlösa för att spara energi (batteri). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pal8 Posted February 9, 2008 Author Share Posted February 9, 2008 Aha. Kan vara det där med knappen då. Ska kolla det då jag sitter med den igen. Tack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts