Magnus molin Posted February 10, 2008 Share Posted February 10, 2008 Hej, Jag använder VLC när jag tittar på film i datorn, men det är alldeles för mörkt för att se! Vet ni hur man kan göra för att få bilden (filmen) ljusare? jag har provat att öka brightness genom mitt grafikkort men det är fortfarande lika svart i filmen. Har ni något tips? kan inte riktigt hitta inställningen i VLC. Mvh Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 10, 2008 Share Posted February 10, 2008 Se om detta hjälper dig. http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=598439 ...eller detta tips och reaktion...! Settings -> Extended GUI.Adjustments to video and audio settings will be at the bottom. holy crap, thanks! I had no idea what GUI stands for so I uh left it alone. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus molin Posted February 10, 2008 Author Share Posted February 10, 2008 *** ATTENTION MAINTENANCE ***The forums are currently offline while we do some database work. We will return at 20:30 UTC Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 10, 2008 Share Posted February 10, 2008 Ja jag ser det... De låste väl dörren och slängde nyckeln efter att jag varit inne där... :-[ Jag har provat det andra tipset med "Settings -> Extended GUI" ... eller som det heter i svensk version: Inställningar - Utökat gränssnitt - bocka i Aktivera och börja justera... Funkar perfekt. Se till att inte köra fullskärmsläge när du markerar valet... menyn beskärs annars. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted February 10, 2008 Share Posted February 10, 2008 Jag har en fråga om VLC också Undrar om man kan spela upp .img filer så man kan välja vilken subtitle man skall ha om det är svenska eller danska eller norska .. för nu stannar den där men man kan inte klicka på något... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 10, 2008 Share Posted February 10, 2008 Jag har en fråga om VLC ocksåUndrar om man kan spela upp .img filer så man kan välja vilken subtitle man skall ha om det är svenska eller danska eller norska .. för nu stannar den där men man kan inte klicka på något... Jag har inte hittat detta val ännu... Men jag använder normalt Windows Media Player och där fungerar det klockrent... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted February 10, 2008 Share Posted February 10, 2008 Jag får då inte WMP att funka ihop med en vanlig .img fil Bara i VLC Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 10, 2008 Share Posted February 10, 2008 Jag har filmerna på hårddisken så där är enkelt att starta filmen med VTS_01_0.VOB ... Jag har ingen img -fil att testa med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 Jag har en fråga om VLC ocksåUndrar om man kan spela upp .img filer så man kan välja vilken subtitle man skall ha om det är svenska eller danska eller norska .. för nu stannar den där men man kan inte klicka på något... Undertext kan du välja i VLC´s meny... "Video / Undertextspår". Allt är inte "klickbart" i VLC, så om filmen "fastnar" i nåt läge, i intro´t, så beror det på att ett spår är slut och att spelaren behöver input för att gå vidare till nästa spår. Detta gör du också i menyn.... "Navigering / Titel"...eller möjligen "Kapitel" om du vill hoppa i filmen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts