Gå till innehåll

[LÖST] Problem med Word - Upptagensymbol på muspekaren


Recommended Posts

När jag startar word 2007 på min laptop så visas bara upptagensymbolen på muspekaren hela tiden när programet är öppnat, och det går inte att göra något i word, skriva etc.

Har testat att reparera word men det funkar ändå inte. Någon som varit med om liknande? Måste jag ta bort word och lägga in det på nytt för att det ska funka eller finns det någon välkänd bugg om detta? Hittar inget på ms-hemsida angående detta  :(

Trodde först att jag hade något virus, sökte igenom med nod32. Inga virus funna.

Alla andra office-program som jag har funkar fint, bara word som strular alltså.

Så här ser min HijackThis ut om det kan vara till någon hjälp:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2

Scan saved at 17:26:37, on 2008-02-11

Platform: Windows Vista SP1, v.668 (WinNT 6.00.1905)

MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6001.17052)

Boot mode: Normal

Running processes:

C:Windowssystem32Dwm.exe

C:Windowssystem32taskeng.exe

C:WindowsExplorer.EXE

C:Program FilesSynapticsSynTPSynTPEnh.exe

C:Program FilesNod32nod32kui.exe

C:Program FilesJavajre1.6.0_03binjusched.exe

C:Windowssttray.exe

C:WindowsSystem32igfxtray.exe

C:WindowsSystem32hkcmd.exe

C:WindowsSystem32igfxpers.exe

C:Program FilesWindows Sidebarsidebar.exe

C:Program FilesRocketDockRocketDock.exe

C:Program FilesWindows LiveMessengermsnmsgr.exe

C:Program FilesWIDCOMMBluetooth SoftwareBTTray.exe

C:Program FilesSpeedFanspeedfan.exe

C:Windowssystem32igfxsrvc.exe

C:Program FilesWindows Sidebarsidebar.exe

c:Program FilesWIDCOMMBluetooth SoftwareBtStackServer.exe

C:Program FilesMessengerDiscoveryMessengerDiscovery Live.exe

C:Program FilesWindows LiveMailwlmail.exe

C:Program FilesDefragglerDefraggler.exe

C:Program FilesHijackThisHijackThis.exe

C:Windowssystem32SearchFilterHost.exe

R1 - HKCUSoftwareMicrosoftInternet ExplorerMain,Default_Page_URL = http://www.google.se/ig/dell?hl=sv&cli...amp;ibd=0070413

R1 - HKCUSoftwareMicrosoftInternet ExplorerMain,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R0 - HKCUSoftwareMicrosoftInternet ExplorerMain,Start Page = http://www.daemon-search.com/startpage

R1 - HKLMSoftwareMicrosoftInternet ExplorerMain,Default_Page_URL = http://www.google.se/ig/dell?hl=sv&cli...amp;ibd=0070413

R0 - HKLMSoftwareMicrosoftInternet ExplorerSearch,SearchAssistant =

R0 - HKLMSoftwareMicrosoftInternet ExplorerSearch,CustomizeSearch =

R1 - HKCUSoftwareMicrosoftInternet ExplorerMain,Window Title = Internet Explorer erhållet från Dell

R0 - HKCUSoftwareMicrosoftInternet ExplorerToolbar,LinksFolderName =

O1 - Hosts: ::1 localhost

O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:Program FilesJavajre1.6.0_03binssv.dll

O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)

O2 - BHO: Windows Live inloggningshjälpen - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:Program FilesCommon FilesMicrosoft SharedWindows LiveWindowsLiveLogin.dll

O4 - HKLM..Run: [synTPEnh] C:Program FilesSynapticsSynTPSynTPEnh.exe

O4 - HKLM..Run: [nod32kui] "C:Program FilesNod32nod32kui.exe" /WAITSERVICE

O4 - HKLM..Run: [sunJavaUpdateSched] "C:Program FilesJavajre1.6.0_03binjusched.exe"

O4 - HKLM..Run: [sigmatelSysTrayApp] sttray.exe

O4 - HKLM..Run: [igfxTray] C:Windowssystem32igfxtray.exe

O4 - HKLM..Run: [HotKeysCmds] C:Windowssystem32hkcmd.exe

O4 - HKLM..Run: [Persistence] C:Windowssystem32igfxpers.exe

O4 - HKCU..Run: [sidebar] C:Program FilesWindows Sidebarsidebar.exe /autoRun

O4 - HKCU..Run: [RocketDock] "C:Program FilesRocketDockRocketDock.exe"

O4 - HKCU..Run: [MsnMsgr] "C:Program FilesWindows LiveMessengerMsnMsgr.Exe" /background

O4 - HKUSS-1-5-19..Run: [sidebar] %ProgramFiles%Windows SidebarSidebar.exe /detectMem (User 'LOKAL TJÄNST')

O4 - HKUSS-1-5-19..Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOKAL TJÄNST')

O4 - HKUSS-1-5-20..Run: [sidebar] %ProgramFiles%Windows SidebarSidebar.exe /detectMem (User 'NÄTVERKSTJÄNST')

O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?

O4 - Global Startup: SpeedFan.lnk = C:Program FilesSpeedFanspeedfan.exe

O8 - Extra context menu item: Skicka bild till &Bluetooth-enhet... - c:Program FilesWIDCOMMBluetooth Softwarebtsendto_ie_ctx.htm

O8 - Extra context menu item: Skicka sida till &Bluetooth-enhet... - c:Program FilesWIDCOMMBluetooth Softwarebtsendto_ie.htm

O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:Program FilesJavajre1.5.0_14binssv.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java-konsol - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:Program FilesJavajre1.5.0_14binssv.dll

O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:PROGRA~1MICROS~2Office12REFIEBAR.DLL

O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - c:Program FilesWIDCOMMBluetooth Softwarebtsendto_ie.htm

O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-12650 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - c:Program FilesWIDCOMMBluetooth Softwarebtsendto_ie.htm

O16 - DPF: {5CE72DD0-4695-4D18-A4D3-3367ACD37578} (F-Secure Health Check 1.0) - http://support.f-secure.com/enu/home/onlin.../fshc/fscax.cab

O23 - Service: NOD32 Kernel Service (NOD32krn) - Eset  - C:Program FilesNod32nod32krn.exe

--

End of file - 4820 bytes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag startar word 2007 på min laptop så visas bara upptagensymbolen på muspekaren hela tiden när programet är öppnat, och det går inte att göra något i word, skriva etc.

Menar du timglaset? I s f, har du någon process som tar all CPU?

/Sir_N

/Edit/ Googlade lite, vet inte om det stämmer in på ditt problem!?

http://en.allexperts.com/q/Microsoft-Word-...esponding-1.htm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du hade klickat på CPU och fått kollumnen sorterad så hade du lättare sett att Printer Spoolern

(spoolsv.exe) snurrar på för fullt. Har du ändrat/taget bort Word's standardskrivarkö ?

Word väntar alltså på skrivaren skall upptäckas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du hade klickat på CPU och fått kollumnen sorterad så hade du lättare sett att Printer Spoolern

(spoolsv.exe) snurrar på för fullt. Har du ändrat/taget bort Word's standardskrivarkö ?

Word väntar alltså på skrivaren skall upptäckas.

Det stämmer! Testade att stoppa tjänsten och då funkar word igen. Men jag vill ju ha tjänsten igång. Fel på skrivarkön? Hur ändrar jag det?

Vet inte att jag pillat på något med skrivaren att göra  ???

Edit: tog bort och la till skrivarna på laptopen som går genom nätverk genom den stationära datorn. Nu funkar allt som det ska  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...