Gå till innehåll

Jag är inte nöjd med Vista!


Ozzyman

Recommended Posts

Hej alla,

Jag tycker att både XP och Vista är intressanta på sitt eget sätt, nu har jag mer erfarenhet av XP av naturliga själ men väldigt mycket av det man kan göra i XP kan även göras i Vista.

Sedan en liten reflektion bara. Nu efter att sp1 släppts till den eng versionen av Vista så upplever inte jag den enorma förbättringen som det har utlovats. Lite bättre är det, men å andra sidan var det inga större problem innan heller.

Mycket av trögheten i Vista avhjälper man med att hitta rätt drivrutiner som fungerar och inte bara är nöjd med det som levereras. Ibland kan det hjälpa att installera drivrutiner manuellt istället för med automatik.

Sedan ett litet OBS!, Installera inte den eng versionen av sp1 på ett svenskt Vista, då blir det problem. Om du absolut vill ha det sp't så måste du avinstallera det svenska mui som är installerat först.

Kanske är det postat på fel ställe... men många av två läger är här och kan ha nytta av infot ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det koemmer upp att program har slutat att fungerar eller att internet explorer låser sig osv; :P

Men då handlar det ju om att installera uppdateringar och säkerhetsuppdateringar

och ha senaste service packet installerat i detta fall service pack 2 snart 3 och de avhjälper mycket från fel och buggar kör Windows Update varje månad jag kollar lite oftare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felet med människan är att den är alldeles för "prylgalen"...

Det är varken Microsofts eller hårdvarutillverkarnas fel att Vista blev som det blev, utan det är oftast användaren själv med hjälp av "reklamen för Vista" som blir offret i sådana här OS-krig.

Vi ska ha det värsta och det senaste inom tekniken, nya bilar, 42 tums platt-tv, värsta datorn (med Vista såklart!) etc, etc.

I mitt fall när jag köpte min dator så satte jag mig ner och funderade på följande faktorer:

1. VAD skall jag använda datorn till?

2. HUR MYCKET PENGAR är jag beredd och betala?

3 KAN JAG uppgradera och bygga ut datorn vid ändrade behov?

Den datorn jag har nu kostade 4.990:- hos Elgiganten med förinstallerat XP.

det enda jag har gjort är att byta grafikkort och utökat minnet.

Det jag har märkt, är att de som oftast har problem med sina datorer, verkar vara de med just värstingdatorer som "i princip utan svårigherter mäter massan i en atombomb på 0,02 sekunder", och oftast bara surfar och spelar spel...

Det är oftast de som gnäller mest...

Ni kanske har för BRA datorer för Vista???

Själv kommer jag att gå över till Windows 7 som släpps 2009, och behöver m a o nog inte befatta mig med Vista överhuvudtaget...

Vista är enligt mig operativsystemet där designen fick mer utrymme än funktionaliteten...

Och det står jag för... 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni läst vad jag skriver i mitt inlägg? Jag tror inte det!Jag har/använder Vista Ultimate på mina 4 datorer!Jag trodde att Microsoft visste bättre............när de lanserade Vista!!! De släppte det för tidigt!!!De skulle inte haft så brottom med lanseringen av Vista innan de var säkra på att det fungerade bättre än XP!!!

Det gjorde mig i alla fall besviken på Microsoft!!!Jag har "använt" Microsofts alla produkter under årens lopp och med Vista, visar Microsoft bara en sak!!!Skynda ut med ett nytt os, så att man kan tjäna så mycket pengar som möjligt på en produkt som visade sig vara "dålig" från början!!! Har jag "fel" i detta? Läs gärna själva vad andra tycker om Vista på/i andra forum än detta!!!Till er som har/gick till person angrepp på mig säger jag bara att det är väldigt omoget och barnsligt!!! Vi alla jag/du/ni har rätt att tycka vad vi/ni/du/jag vill!!! Bara för att jag har en annan åsikt än ni andra behöver ni inte hacka på mig!!!

Whitening och  si3rra visa att ni är vuxna människor och sluta med era barnsliga inlägg och påhopp.......

Mvh.Ozzyman

Varför köpa 4 licenser på en gång när et är ett nytt operativ? Om man kommer ihåg hur det var med XP, med Millenium, Med windows 98. Då är man lite väl naiv.

Om du ogillar vista beror det kanske på att du inte gillar det från början. Jag har vista, mest för att den datorn jag köpte inte kom med något annat.

Det enda jag märkt som inte funkar är att pinnacle inte släppt ny version på ett program till en mediaspelare jag har.

Vad jag gjort är att stänga av indexering, brandvägg och windows defender samt skyddet mot "skadlig programvara". Inget jag använde i XP. Efter det så funkar det mesta som det gjorde under XP.

Jag har home premium.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

ron !!! Det är konstigt,men jag har inte haft några problem med xp eller 2000 pro eller millenium !!! Det enda os jag haft problem med var windows -98,och med vista !!! Jag tycker nog att microsoft får ta och skärpa till sig nu !!! SP1 i vista är ett skämt !!! Inte höll/håller dom vad de lovade heller..........

Microsoft kan bättre !!! Med vista har de misslyckats............

Dessutom tar dom ut "hutlösa" priser för ett "misslyckat" os !!!

Mvh.Ozzyman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...