Gå till innehåll

Jag är inte nöjd med Vista!


Ozzyman

Recommended Posts

Windows Vista är inte bra!!! Med tanke på det "hutlösa" priset Microsoft tar ut för sin"produkt" som inte är "färdig" ännu,så liknar detta ett stort bedrägeri!!! Varför ska man "behöva" betala för att "testa" ett oprövat och icke färdigkodat os som Vista?Hade det varit "vettiga" priser plus att Microsoft hade "testat" vista "färdigt" innan den storvulna lanseringen hade jag inte sagt något!!! Nu ska "vanliga" Svensson vara labbråtta åt Microsoft och dessutom betala dyrt för det................De måste skratta sig lyckliga på Microsoft, åt oss som gick på det här med Vista...........WOW WOW!!!Direkt ner i Bill Gates ficka!!!När Microsoft dessutom "tvingar" oss att använda Vista,så luktar det ruttet..........Vista är ett stort skämt!!! Det kommer inte att bli bättre än det är nu redan,eller i framtiden,hur många "service pack" de än kommer att släppa till Vista!!! Jag är mycket besviken på Vista,jag gick på den storvulna lanseringen!!! Testade alla för stadier,alpha,beta versioner av Vista!!! Så jag vet vad jag talar om!!!Jag märker ingen skillnad med SP1 rtm i x86(32bit) versionen av Vista Ultimate,däremot så märker jag en liten förbättring i x64(64bit) av Vista Ultimate med SP1 rtm!!!

Mvh.Ozzyman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edit: Tack för delningen av tråden!

Låter mitt tidigare inlägg vara kvar för historik.

----------------------------------------------------------------

Tidigare postat i: http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=9513.0

Mata inte trollen (http://sv.wikipedia.org/wiki/Internettroll)

Det här var väl en tråd för OSS SOM VAR NÖJDA med Vista, inte en diskussion om dess vara eller icke vara.

Har du ett problem med Vista, skapa en tråd, beskriv ditt problem.

(http://support.microsoft.com/kb/555375)

Så kan det kanske gå att lösa, istället för att ha detta ständiga XP vs. Vista.

Låt oss som är nöjda med Vista och beviseligen "kan" hantera det använda det.

Vill du köra XP, eller NT4 eller Windows 98, gör det. 

---------------------------------------------------------------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst fjamsetramsa

Annars så kan man ju prova fritt i 30 dagar utan att registrera sig...tycker man då det är skit är det ju bara att gå tillbaka till xp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni läst vad jag skriver i mitt inlägg? Jag tror inte det!Jag har/använder Vista Ultimate på mina 4 datorer!Jag trodde att Microsoft visste bättre............när de lanserade Vista!!! De släppte det för tidigt!!!De skulle inte haft så brottom med lanseringen av Vista innan de var säkra på att det fungerade bättre än XP!!!

Det gjorde mig i alla fall besviken på Microsoft!!!Jag har "använt" Microsofts alla produkter under årens lopp och med Vista, visar Microsoft bara en sak!!!Skynda ut med ett nytt os, så att man kan tjäna så mycket pengar som möjligt på en produkt som visade sig vara "dålig" från början!!! Har jag "fel" i detta? Läs gärna själva vad andra tycker om Vista på/i andra forum än detta!!!Till er som har/gick till person angrepp på mig säger jag bara att det är väldigt omoget och barnsligt!!! Vi alla jag/du/ni har rätt att tycka vad vi/ni/du/jag vill!!! Bara för att jag har en annan åsikt än ni andra behöver ni inte hacka på mig!!!

Whitening och  si3rra visa att ni är vuxna människor och sluta med era barnsliga inlägg och påhopp.......

Mvh.Ozzyman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Windows Vista är inte bra!!!"  du borde kanske skriva "jag tycker inte"

alla tycker vi olika,  jag kört vista ultimate på 2 av mina datorer.

o jag tycker det funkar as bra.. inga problem alls.

jag som du har testat alla versioner sen första longhorn alphan kom

o jag va iunte nöjd me vista tillex när dom släppte rtm versionen

inge ville funka o porgram funkade dåligt.

men nu efter att ha använt det o updaterat me alla senaste hotfixen osv så funkjar mitt sjukt bra.. inga problem alls. vissa grejjer kan va lite störande men då har man tweak program som funkar.

som tillex UAC mddeleande osv.. men d går ju att stänga av..

så att du säger att vista är ett skämt.. kan du ju tala för dig själv för så e d verkligen inte

rätt hårdvara o rätta drivisar o vista funkar klockrent.

jag kan säg att jag va skeptisk att uppgradera mitt xp nu.. men efter ha gjort det skulle jag aldrig gå tillbaka till xp igen. hade mkt mer problem me det än va jag har me mitt vista nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppgraderade till Vista Ultimate X86 för ett par veckor sedan.

Kör nätverk hemma med 3st datorer. 2 av dessa är det XP på.

Upplever Vista som utomordentligt väl fungerande och genomtänkt.

Bara positiv kritik för alla nätverksverktyg & program som följde med tillsammans med drivrutiner.

//xpna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant att köpa 4 licenser om man är missnöjd;)

Vore intressat att veta vad som är problemet istället för att bara säga att det inte är bra och inte fungerar.

Kanske kan du få lite hjälp här och slippa känna att du har kastat pengarna i sjön med dina 4 licenser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo vore absolut intressant att höra vad som är felet,

Du kan ju också få support från Microsoft... för du har ju beviseligen lagt ner ganska mycket pengar

Vista ulimate 4.850:- x4 = 19400 (http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=331274)

Observera de två trådarna:

Jag är INTE nöjd med Vista -> http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=9598.0

Jag är MYCKET NÖJD med Vista -> http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=9513.0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja just det 4 x Vista Ultimate, 4.850:- x 4 = 19400!!! Äntligen har ni läst mina inlägg rätt!!!Har lagt ut skit mycket med pengar på Vista och förväntade mig att Vista skulle fungera "smärtfritt" från början!!!Men nej, massa "retliga" små buggar som till exempel problem med nätverk ,dåliga/eller inga drivrutiner som fungerar mm!!! Jag tycker att när man tar ut sådana "hutlösa" priser för Vista kan man faktiskt kräva av Microsoft att de tar sitt ansvar och tar tillbaka sin "ofärdiga" produkt och betalar tillbaka pengarna som de har "svindlat" av oss/mig!!! Jag känner mig grundlurad av Microsoft!!!Man får hopas att Windows 7 (Vienna) blir bättre!!!(Kommer snart!!!Hösten 2009 nära dig!!!) si3rra mata dina "troll" själv!!! Jag "tror" varken på "tomten" eller "troll"!!!

Mvh.Ozzyman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror på både tomtar och troll! och pysslingar för den delen.

Men tycker att de flesta verkar komma fram till samma sak som dig.

"dåliga/eller inga drivrutiner som fungerar" är knappast Microsofts fel, det är ju hårdvarutillverkarna som inte släpper ordentliga drivrutiner. Så det är ju inte Microsoft eller Vistas fel?!

Men tyvärr, inget fungerar smärtfritt från början, men dem är på god väg, se på NT4 som fick 7 serivice packs under sin "livstid", och nu är vi (snart) nere i 3 till xp innan slutet på dess livstid.

Låt oss hoppas att Vista bara kommer behöva två, och Vienna kanske inget? Men när  Windows 7 kommer så är jag säker på att vi kommer se samma diskussion igen, först var det 95 vs. 98. sen 98. vs. 2000, 2000, vs. xp, nu är det xp vs vista sen blir det Vista vs vienna.

Och om du är en vanlig "hemanvändare" varför har du investerat i Ultimate? För ulimate extras som nästan aldrig släpptes eller för bitlocker krypteringen?

Om du är missnöjd med deras produkt, kontakta dem! Försök häva köpet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur kan man då köpa 4 licenser utan att prova??

Får nog hålla med här.... om du inte köpt 4 licenser så har du köpt 4 nya datorer med Vista förinstallerat, då är det ännu mer pengar inblandat...? Du måste väl hunnit testa Vista på någon dator innan du köpt de andra?... *fnissar över det uppenbara*

Det är uppenbart att Vista-användarna är uppdelade i två läger.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OS-Krig?  :o  De måste man va me på.  ;D

Har ju sett de nårra gånger.. OS-Krig, Webbläsar-Krig mm och ja har lärt mig en sak. Man ska använda den produkten man e mest nöjd me och inte ta de för personligt. De e upp till var o en hur man vill ha de.

Men ja har en känsla av att ni har misstolkat Ozzyman lite va?

1. Man köper en produkt man inte e nöjd me.

2. Man snackar med polarna på alltomxp och vill skriva av sig lite.

3. Dom blir sura. Ingen håller me.  :(

Yngefär så e de va?  :D  ;D  Ja e snäll ja. Håller me dig Ozzyman.  ;)  :D

Och så kan man fråga sig varför så många windows experter föredrar XP, eller går över till ubuntu?  ;D

De va min del av OS-Kriget.  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför byta ett fungerande system?

Xp är ju otroligt stabilt, jag kan dock förstå att man kan bli sugen då man blir bombad med reklam (det var ju likadant med Halo3).

Jag tycker också att det verkar som om det ända som får vissa att behålla Vista är utseendet och då har det blivit patetiskt i mina ögon.

Förstår dig Ozzyman, dyra pengar för ett system som lovar mycket och håller lite och dessutom har väldigt höga systemkrav.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tur att det är OS bara vart fjärde år :D

Jag för min del kunde inte låta bli Vista eftersom min dator är gjord för 64-bitars OS, och XP i x64 kunde

man ju glömma. De slutade ju supporta med drivrutiner innan det ens kommit igång.

Sedan kan man ju tycka illa om MS rent generellt och drivrutin leverantörerna i synnerhet, för den slappa

och halvhjärtade hanteringen.

Men att spy eld och galla och förgifta miljön i forumet är lite felriktat tycker jag. :-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Landsfiskalen och mumfie!!! Ni har förstått vad jag har försökt att säga här i detta forum!!! Jag tycker inte att jag har spytt eld och galla och förgiftat miljön här i forumet!!! Inte är det felriktat heller!!! Jag har en åsikt om "århundradets" största flopp!!!VISTA!!! Jag trodde att Microsoft kunde bätte än så här..........lärt sig "läxan" att inte lansera ett nytt os för "tidigt"innan det är "klart" att användas!!! Os krig?Min åsikt om Vista är att det är katastrof för oss alla som "gick" på Wow wow i din dator med Vista!!!Det blev mera: Oj oj.......i min dator!!! Men visst, Microsoft har ju tid att "förbättra" sin "produkt" framöver,men "skadan" har ju redan hänt!!! Folk (jag) tappar förtroendet för Microsoft!!! Det är bara att bita i det "sura" äpplet och fortsätta att försöka göra det bästa av situationen med Vista!!!.........

Mvh.Ozzyman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja kolla ju på Siba. Och dom sa att ja inte skulle köpa nån dator. Dom sa själva att de inte funkar.  :P  :D Och sen firman där ja köpte datorn. Dom sa att ja skulle ha xp. Dom kunde inte rekomendera vista.  :P Plus allt tjöt som va här i forumet då, fick mig att välja xp. De va nått Japanskt företag som lobba microsoft så dom förlängde livslängden för xp. Så de va ju bara o köra vidare.  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är missnöjd med xp!!! >:( vista är bättre!!! :P tycker jag i allafall ;D

xp har sina för och nakdelar den också men att vista kräver mer av datorn har väl sina för och nakdelar det också

Jag är nästan mer nöjd med xp än vista

men du Emil_98 varför är du missnöjd med xp då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...