Gå till innehåll

Stavningskontroll för svenska i Windows Mail


OlleBull

Recommended Posts

Hur får man stavningskontrollen att funka i Windows Mail Jag har installerat "Office 2007" och svenska stavningskotrollen funkar i Word. Jag kör "Windows Vista Home Premium" vituellt i "VMware Workstation" Jag såg att denna fråga dök upp i ett annat forum och märkte då att det fanns 4 språkval i "Windows Mail" men icke svenska. Min fråga är då, hur får man detta kopplat till språkkontrollen i Word som det är i "Outlook Express" och tidigare versioner av Word i Officepaketet och i XP Pro.

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Ämnet flyttat av stenis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installation av Office påverkar inte stavningskontrollfunktionen i Windows Mail. Windows Mail använder sig nämligen av egna ordlistor som inte kommer från Office. En "workaround" är att stavningskontrollera texten i Word och skicka din e-post med Windows Mail. Svensk stavningskontroll för Windows Mail kommer förhoppningsvis att släppas längre fram, exakt när vet bara MS. Ett fåtal nya ordlistor för stavningskontroll lades till i Windows Live Mail, dock saknas svenska och många andra språk även i Live-versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag misstänkte väl något sådant. Däremot så funkar den svenska stavningskontrollen i Outlook om Office 2007 är installerat. Annars får man göra som du föreslog, om man har Word installerat, kontrolera texten där först innan man skickar sitt mail.

Min fråga är då löst, vad gäller stavningskontrollen i Windows Mail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...