Gå till innehåll

[LÖST] Windows Media Player öppnar inte MP3-filer som standard


olle29

Recommended Posts

Normalt när man klickar på en mp3 fil startar mediaplayern på en gång, men jag måste välja

"öppna med" och välja vilken spelare jag vill använda.

Har provat att kryssa i rutan "Använd alltid detta program för att .......".

Nästa gång är valet borta, och man måste göra om samma val.

Hur får man WMP att starta utan att välja? :)

olle29

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du har klickat i att alltid förknippa filtypen med Media Player så skall den minnas detta val.

När man installerar nya spelare så vill de gärna ta över alla föregående inställningar och själv

vara dess standardspelare.

Via Kontrollpanelens - Mappalternativ - fliken Filtyper, kan du leta upp mp3 och ändra windows

standard inställning. (dra isär kollumnerna så du ser namn-Tillägget ordentligt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag har kollat att allt är markerat för WMP, men fortfarande så går det inte att starta MP3 filen/erna.

När jag dubbelklickar på en MP3 fil ändras pekaren en kort sekund, därefter återgår den tillbaka till ursprunget.

Kan det vara en fil eller liknande som fattas?

olle29

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar waxinator för tipset. ;D

När jag installerade ett filmredigeringsprogram (Studio 11) så ändrade det även wmp så jag blev tvungen att leta upp varje fil på DVD-skivan jag ville starta i wmp. Efter ominstallation av wmp startar den upp som vanligt och frågar om jag vill använda den för att starta skivan i.

Återigen tack för tipset. ;D 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Nu har jag laddat ner WMP 11 och givetvis skall det valideras, inget problem = Äkta vara.

När jag höll på att installera WMP, kom ett meddelande upp att det inte går att installera!!!!!!!!!

Kollade webhjälpen och fick till förslag att gå in i Start>kör>cmd.exe>enter. (se nedan)

Windows Media Player Error Message Help

You've encountered error message 80004005 while using Windows Media Player. The following information might help you troubleshoot the issue.

Cannot complete setup

There was a problem migrating your playlists or accessing your library content because the current folder permission settings blocked access to the All Users folder.

To resolve this problem, do the following:

Log on to your computer as an administrator or a member of the Administrator's group.

Click Start, click Run, type CMD.EXE, and then click OK.

Type cacls.exe "%ALLUSERSPROFILE%Documents" /G BUILTINAdministrators:F, and then press ENTER.

At the prompt Are you sure (Y/N)?, press Y.

Type cacls.exe "%ALLUSERSPROFILE%Documents" /G System:F, and then press ENTER.

At the prompt Are you sure (Y/N)?, press Y.

Type cacls.exe "%ALLUSERSPROFILE%Documents" /G BUILTINUsers:R, and then press ENTER.

At the prompt Are you sure (Y/N)?, press Y.

Try installing Windows Media Player again.

Man skall välja i promten ja eller nej, men jag kan inte se att det finns val att göra, (rådlös).

??? Vad göra  ???

olle29

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej  :D

Tack för hjälpen allihopa involverade.

Efter att ha försökt installera WMP utan att lyckas, provade jag att klicka på en MP3 fil, då fick jag upp en fråga från WMP om jag ville ha standardinställningar eller göra några andra inställningar. Jag kryssade i standard och därefter fungerar spelaren som vanligt.  :o

Tackar alla

olle29  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...