Gå till innehåll

Drivrutiner till Media Card Reader


Recommended Posts

Jag har en Dell Inspiron 530 med Windows Vista.

Jag vill ha den senaste drivrutinen installerad till min 19-in-1 Media Card Reader, TEAC CA-200, men informationen om hur installationen ska utföras är helt felaktig. Installationen går inte till som det är beskrivet i steg-för-steg instruktioner. Dessuton saknas tydlig information om vilken/vilka drivrutiner jag ska välja.

Datorn levererades med följande drivrutin. Leverantör: TEAC, Datum: 2007-06-08, Version:  1.1.0.0, Digitalt signerad av: Microsoft Windows Hardware Compatibility Publisher. Det kan jag se genom att högerklicka på CA-200 och välja Egenskaper under USB-styrenheter i Enhetshanteraren.

Dells Supportsida för drivrutiner och nedladdningar har utökats med följande två drivrutiner:

TEAC CA200 HH 13-1 Card Reader (Jag kallar den för Drivrutin 1)

Versionsnamn: Removable Storage: TEAC CA200 HH 13-1 Card Reader, Driver, Windows Vista 32-bit, Windows XP, Multi Language, Multi System, v.06082007-32, A01-32

Versionens utgivningsdatum: 2008-01-16

Kritiskhet: Recommended

Beskrivning: Media Card Reader Icon Manager (Driver) For XP or VISTA 32 BIT OS ONLY 

TEAC CA200 HH 13-1 Card Reader (Jag kallar den för Drivrutin 2)

Versionsnamn: Removable Storage: TEAC CA200 HH 13-1 Card Reader, Firmware, Multi OS, Multi Language, Multi System, v.4.08, A03

Versionens utgivningsdatum: 2008-01-16

Kritiskhet: Recommended

Beskrivning: TEAC CA-200 firmware for Enhanced 19-in-1 Media Card Reader 

När jag installerade Drivrutin 2, fick jag ett felmeddelande om att jag inte kan installera över befintlig drivrutin. Jag kommer inte ihåg ordagrant men det var typ så. Man kunde bara klicka på OK och därefter såg det ut som om installationen fortsatte i alla fall. När jag efter färdig installation kontrollerade information om min nya drivrutin, då visade det sig att drivrutinen som datorn levererades med var kvar. Leverantör: TEAC, Datum: 2007-06-08, Version:  1.1.0.0. Varför?

Då bestämde jag mig för att testa och installera Drivrutin 1. Det kom inga felmeddelanden och till slut fick jag meddelande om att drivrutinen har blivit installerad och allt var OK. När jag efter färdig installation kontrollerade information om min nya drivrutin, då visade det sig att drivrutinen som datorn levererades med var kvar. Leverantör: TEAC, Datum: 2007-06-08, Version:  1.1.0.0. Varför?

Därefter gjorde jag ett nytt försök med Drivrutin 2 med samma resultat som tidigare.

För att göra det hela ännu svårare står det följande i manualen på Dells hemsida: Mediakortläsaren från Dell följer specifikationerna för USB Mass Storage Class. Windows är anpassat till den här typen av enheter och fungerar automatiskt med dem. I så fall motsäger Dell sig själv. Varför skulle Dell i så fall lägga ut nya drivrutiner?

Vad ska jag göra? Vilken drivrutin ska jag installera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drivrutinen för att hantera dina minneskort-diskar ligger redan i Windows driveruppsättning.

De drivrutiner du angett och försökt installera är:

Drivrutin 1.  Media Card Reader Icon Manager... alltså ett programtillägg.

Drivrutin 2.  TEAC CA-200 firmware for Enhanced... alltså uppgradering av kortläsarens programminne.

Om du redan har "Drivrutin 2" installerad så kan du försöka avinstallera den manuellt innan du försöker

installera den på nytt. (Kontrollpanelen - Program och funktioner)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde två försök till med Drivrutin 2, men det skulle jag inte ha gjort. Jag fick mycket stora problem och var tvungen återställa datorn till ett tidigare läge. Efteråt hade jag en massa filer i Kontrollpanelen - Avinstallera ett program, som inte gick att avinstallera!

Tack vare Windows Installer CleanUp Utility fick jag bort det och allt är nu återställt. Det kostade mig dock flera timmars jobb. Suck!

http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;290301

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...