Gå till innehåll

Saknar knappar och annat i Utforskaren i Vista


dv9000

Recommended Posts

Gör det lättare för dig. Lär dig några enkla tangentkommandon, sparar musarmen också.

ALT+Pil upp =  Ett steg uppåt

ALT+Pil väster / Backspace = Ett steg tillbaka

ALT+Pil höger = Ett steg framåt

Delete = Radera

Det finns många fler, se t.ex. under redigera menyn, många kortkommandon står i klartext på varje rad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5kl1m50npcbg.JPG

så här ser utforskaren ut , det enda som händer när jag använder alt är att vissa bokstaver blir understrykna.

fan vad de har kluddat till Vista , har använt XP senaste 3 åren , skakade på huvudet när jag öppnade utforskaren för första gången i Vista.

Kan man ställa om så att man kan se filändelserna direkt i Utforskaren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde att du menade att alla knapparna försvunnit. Nä, det ska se ut så... Personligen är jag mycket mer nöjd med hur utforskaren ser ut i Vista.

Att få filändelser i Vista är enkelt. Under Vertyg väljer du Mappalternativ. Under fliken Visning bockar du i Visa filändelser... samma som i XP mer eller mindre. Det fina i Vista är att när du väljer "by namn" på en fil så kommer filändelsen automatiskt inte blåmarkeras... bra för att minimera risken att man råkar ändra filändelsen.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...