dv9000 Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 saknar knappar typ Ta bort ,Hoppa tillbaka ett steg i menyer Funkar ju inte att Visa > Vertygsfält > Anpassa Anpassa finns inte med på menyn >Går inte att högerklicka heller Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hazze34 Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Allt finns där gäller bara o titta uppåt ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Tryck "alt" så kommer menyn... Under Visa kan du återställa knappar osv. Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dv9000 Posted February 18, 2008 Author Share Posted February 18, 2008 när ska man trycka på ALT ? Gör man det blir bara första bokstaven i Arkiv Redigera osv understrycken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Libra63 Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 När du är i Uforskaren så tryck ner Alt-tangenten. Då kommer den klassiska menyn upp med bla Visa, Arkiv mm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micke47 Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Gör det lättare för dig. Lär dig några enkla tangentkommandon, sparar musarmen också. ALT+Pil upp = Ett steg uppåt ALT+Pil väster / Backspace = Ett steg tillbaka ALT+Pil höger = Ett steg framåt Delete = Radera Det finns många fler, se t.ex. under redigera menyn, många kortkommandon står i klartext på varje rad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dv9000 Posted February 18, 2008 Author Share Posted February 18, 2008 så här ser utforskaren ut , det enda som händer när jag använder alt är att vissa bokstaver blir understrykna. fan vad de har kluddat till Vista , har använt XP senaste 3 åren , skakade på huvudet när jag öppnade utforskaren för första gången i Vista. Kan man ställa om så att man kan se filändelserna direkt i Utforskaren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 Jag trodde att du menade att alla knapparna försvunnit. Nä, det ska se ut så... Personligen är jag mycket mer nöjd med hur utforskaren ser ut i Vista. Att få filändelser i Vista är enkelt. Under Vertyg väljer du Mappalternativ. Under fliken Visning bockar du i Visa filändelser... samma som i XP mer eller mindre. Det fina i Vista är att när du väljer "by namn" på en fil så kommer filändelsen automatiskt inte blåmarkeras... bra för att minimera risken att man råkar ändra filändelsen. Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dv9000 Posted February 19, 2008 Author Share Posted February 19, 2008 gjorde en upptäckt , öppnade mappen med kontakter , då fick jag helt plötsligt en massa nya knappar markerar man en kontakt dyker det upp en ta bort knapp . Men jag vill ha den när jag markerar vilken fil som helst Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts