Gå till innehåll

Ytterligare en DVD-brännare via SATA?


Recommended Posts

Jag har en Dell Inspiron 530 med en intern SATA DVD-brännare och funderar på att köpa en till intern SATA DVD-brännare. Det jag undrar är hur det står till när det gäller kablage. Finns det kablar i datorn för att ansluta den andra brännaren, eller finns det i förpackningen till DVD-brännaren eller måste man köpa separat?

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lär nog inte ligga några SATA kablar över och skräpa i datorn ;)

Står det bulk följer det inte heller med när du köper en ny DVd-brännare.

Står det retail är det inte omöjligt att det gör det, men jag vill inte lova attt det gör det.

Men en kabel för du för under femtiolappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För de mesta brukar inte kablage följa med när du handlar hårdvaran. Men om du tar en noggrann titt i din moderkortskartong så kan de säkerligen finnas en SATA kabel att tillgå om din dator inte är "för" gammal! ;)

Annars är de som sagt inte så dyra, ligger runt 50kr. Bara att lägga med de i beställningen av brännaren!

Pris ex

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=115475

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Dell Inspiron 530 med en intern SATA DVD-brännare och funderar på att köpa en till intern SATA DVD-brännare. Det jag undrar är hur det står till när det gäller kablage. Finns det kablar i datorn för att ansluta den andra brännaren, eller finns det i förpackningen till DVD-brännaren eller måste man köpa separat?

när jag köpte iaf en sata brännare 18x så följde det med sata kablar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Men om du tar en noggrann titt i din moderkortskartong så kan de säkerligen finnas en SATA kabel att tillgå om din dator inte är "för" gammal!"

Jag tror inte att han har fått kartongen med till modekortet när dte är en Dell dator. Köper man färdiga paket får man väl till de kablar som behövs för hur datorn ser ut vid köpet.

Vad man sedan skall med två DVD-brännare till vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...