Guest sasojov Posted February 22, 2008 Share Posted February 22, 2008 Jag kör BBB 24Mbit ADSL med XAVI trådlöst modem (inbyggd switch) på en ACER laptop med WIN VISTA! Jag kommer inte ut på nätet trots att BBB supporten ser mitt modem och min dator som får en IP adress från deras DHCP! Dom påstår att det är nåt fel i telestationen som jag är ansluten till, en felanmälan är gjord med det kan ta hur lång tid som helst innan det är åtgärdet!!! Om det nu är det som är felet!!! Undrar om nån har haft liknande problem och har löst det, för jag kan inte tänka mej att det är fel på telestationen när min dator och modem får IP adresser och Gateway etc... Tacksam för all hjälp jag kan få!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 22, 2008 Share Posted February 22, 2008 Jo då, jag har haft liknande fel med Tele2 där allt såg bra ut. Jag fick DHCP-adress och inkommande paket men ingen trafik kom ut genom modemet. Tele2's tekniker sa att "det såg konstigt ut"... Efter service på stationen så kom det igång igen (samtidigt fick jag nytt IP-adressområde). Jag hade då ett ZyXEL-6100-HW vid tillfället och jag kunde i det montera trafikpaketen. Det vär där jag noterade att utgående paket spärrades. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amar Posted February 25, 2008 Share Posted February 25, 2008 Kan du se vilken IP-adress du får från DHCP:n? Det kan vara så trivialt att man har glömt att lägga in adressblocket i routingtabellen i operatörens router. Japp, det har hänt förr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders1980 Posted February 25, 2008 Share Posted February 25, 2008 Testa å ladda ner nya nätverksdrivrutiner så kanske det löser sig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts