Gå till innehåll

Någon som gjort sitt eget tema?


invaderjohn

Recommended Posts

hej hej, håller på att försöker modda mitt tema jag har igenom resturator, men får d inte att funka.. vet att man måste convertera om png filerna me ett program vilket jag gör efter jag gjort dom i photoshop.. men d vägrar bli genomskinligt.. allt jag gör blir typ bara vitt när jag försöker använda det i det visualstyle jag ska ha.. e d nån som gjort detta innan som kanske kunde hjälpt mig lite?

MVH john

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa 255, 0, 255

Kolla här http://www.neowin.net/forum/lofiversion/in...php/t21627.html

Har bråkat me samma problem, vet inte heller riktigt hur man ska göra. Fick de o funka en gång på nått vis me stylebuilder, men de va bara tur.  :D Har inte kvar programmet, tyvärr.

Vad är resturator? Har kollat me google, men vet inte vilket du menar?

http://www.hardwaregeeks.com/board/archive...hp/t-10104.html

http://www.hardwaregeeks.com/board/showthread.php?t=10104

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okok ska kolla vidare på det när jag e lite piggare (:

har ju som sagt nått png convertarar program me som ska convertera om dom till vista compatibla resurser. men d vill sig inte

restorator 2007 heter det.. är ett resource hacker program

http://www.bome.com/Restorator/

som e helt sjukt lätt o sjukt bra tycker ja ^^

när man sitter o hacker system filer o visualstyles.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska ju använda den "rosa"-färgen som gör det genomskinligt, nu var det några år sedan jag höll på med detta, men jag har för mig att det kan ha varit så som Landsfiskalen skriver här.. 255,0,255, men jag ska inte säga säkert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

naeh d e inte samma sak i vista ? för när jag öppna restorator, o öppna det VS ska jag ändra i så e dom sakerna inte rosa som ligger där :P utan bara vanlig transparent bakrund :P

så har för mig att d e nått särskillt sätt man måste göra me png bilderna för att dom ska funka.. men jag vet inte vart,, som sagt så har jag bara sett typ nån converter som ska funka enligt en toturial jag gick efter men det funkade inte :P

det va därför jag frågade här ^^ men ska kolla vidare på andra forum o sen om jag hittar nått :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du ge nått exempel? Tala om exakt vilken bild du vill ändra på, sökväg mm, så får du säkert ett helt gäng som kommer med förslag.  ;)

Sitter me xp, så de blir ju inte samma. Men om bilden är png så kan den va genomskinlig. Och bmp lurar man med en rosa färg.

Ja har inte haft ork me sånnt här på ett år. Ja sitter så obekvämt. Får flytta datorn så ja kan ligga i soffan o fundera.  ;D De va så ja gjorde förr. Bara ligga o kolla på skärmen så fick man en ide'  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ah naeh asså sökväg o grejjer e inte riktigt det. nu hittade jag en guide då man kunde använda gimp att spara dom så att dom skulle funka.. fick startmeny knappen att funka men fortf inte bakrunden till taskbaren. men ska kolla vidare på det.. ska få det att funka. sen blire nog att sitta o försöka knopa ihop sitt alldeles eget tema :D

restorator har jag aldrig haft problem me..

jag kör avast antivirus o den hittar allt. men hade inge virus i restorator alls.

hur som helst e d  ett mkt mkt bra resiurce hacker program ^^

men ah ska kolla vidare på allt. verkar lite knepigt det däran me vista o png filer.

OT, har iaf hittat ett program för att kunna convertera om vanliga png iconer till vista ready nu ^^

d e ganska soft så man kan ha dom så stora man vill!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...