Gå till innehåll

Konvertera spellistor mellan iTunes och Mediaplayer


Manneman

Recommended Posts

Behöver ett tips...

Jag har en längre tid kört iTunes. Har över 700 spellistor efter varje enskilt album. Nu tänkte jag börja använda Windows Media Player 11 och försöker hitta ett sätt att konvertera mina listor till Mediaplayer.

Version av iTunes: 7.6

Version av WMP: 11

Det går ju inte att direkt exportera spelningslistor från iTunes (ver7). Det finns ett program som MusicBridge... det känner jag redan till. Kruxet med MusicBridge är att det skapar titlarna på spellistorna, men de är ju tomma när de väl hamnar i WMP. Det är ju en bit på vägen... bara att dra-släpp från respektive mapp och sen spara i WMP.

Finns det något program som skapar dessa spellistor med ALL information som pekar på var låtar osv ligger? Jag har all musik sparad på samma ställe som alltid, så informationen i iTunes är helt ok.

Tar gärna emot tips.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Hej

Om man högerklickar på Spellistan kan man inte välja viljket program man vill att dom skall öppnas i?

Har för mig det iallafall

Kollade på en spellista och det visar för mig de 5 olika mediaspelarna . sedan klickar man i att alla skall öppnas i den valda mediaspelaren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej...

Jag vill ju flytta spellistorna från iTunes. I senaste iTunes finns spellistorna inbakade i ett .xml dokument och kan inte öppnas i någon annan spelare. Tidigare kunde man plocka spellistor i .m3u format och spela upp i mediaplayer, men det funkar inte längre.

Det jag eftersträvar är att slippa lägga till filer i varje enskild spellista jag skapat med MusicBridge...

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kollar ursprungstråden så har jag över 700 spellistor att exportera... även om det hade gått så hade det varit tidkrävande.

Till din fråga: Nä, faktiskt inte. Det enda sättet att exportera en spellista från iTues idag är som ett -txt format eller som .xml format. Ingendera av dessa är tillämpningsbara i iTunes. Det var bättre för... då gick det precis som du sa.

Hela biblioteket lägger sig i en enda fil. Libraries.xml heter den. I denna ska det finnas specificerat varje enskild lista jag gjort i iTunes. Problemet är att inte ens det dokumentet går att öppna i något program som hanterar xml-dokument... helkorkat.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför jag undrar är att jag inte har ITunes, och därför inte en möjlighet att testa. Jag har läst att du har 700 spellistor...

Skulle du vilja kopiera och zippa en kopia till mig på .xml filen för testning av olika möjligheter?

Jag är medveten om att sökvägar etc inte funkar men det är frågan om att kunna öppna filen i wmp bara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan göra ett program som gör jobbet, ge mig en spellista från iTunes och en från WMP med samma innehåll så att jag ser ett mönster.

Edit: Jag testade lite olika spellistor i WMP och kom fram till att .m3u-filer är lätta att göra, har redan gjort ett simpelt program som skapar spellistor i detta format.

Allt jag behöver nu är en spellista från iTunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...