Gå till innehåll

Koppla HTPC på en Pioneer plasma tv med HDMI


Lophornis

Recommended Posts

Hej

Jag har byggt en HTPC med Vista Home premium. Jag ska koppla den på en Pioneer PDP-427XD plasma tv. Jag har ett Gainward Bliss 8600GT grafikkort med HDMI utgång och jag kör med HDMI kabel till tvn. Men jag ser inte hela Windows skrivbord ikonerna och div knappar ligger fel. Jag kör upplösning 1920x1080 24Hz för att kunna se på Blu-Ray filmer. Filmerna är inget fel på uppspelningen men som sagt,  jag ser inte windows ordentligt. Någon som kan hjälpa mig med tips eller lösningar?

Tvn har även en PC ingång men den kan endast hantera vga max upplösning 1360x768 60Hz och använder jag den så kan jag se windows helt o hållet men Blu-Ray film blir inte så bra.

Tackar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I nvidias kontrollpanel kan du ställa in om du kör hd ready eller full hd.

Så du får rätt upplösning för tv:n.

Leta efter inställningar för 720p och 1080 samt flera lägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätt först tv:n på pixelmapping läget, vad det nu heter på Pioneer apparater?! (om du inte redan gjort det)

Det finns sedan en funktion i Nvidias kontrollpanel där man kan välja att dra ut eller ihop bilden horisontellt eller vertikalt.

Jag behövde göra det på min Samsung m86 trots jag körde på "just scan" läget så låg inte bilden riktigt rätt o det fick jag fin justera i Nvidia kontrollpanel.

Hoppas det hjälpte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...