Gå till innehåll

[LÖST] Kan inte komma ut på Internet via trådlös router


Recommended Posts

I onsdags så köpte jag mig ett trådlös nätverkskort så man kunde surfa på min bärbara...men jag kan inte komma ut på nätet.

Jag har installerat det exakt som manualen sa och den hittar den trådlösa routern men jag kommer inte ut  :'( . jag har till och med prövat att reseta routern till original tillståndet med det har inte hjälpt..har till och med dragit ur strömkabeln för modem eftersom Belkin's programvara föreslog det men inget har hjälpt

någon som kan hjälpa mig...har Jensen AirLink 7954 som router och Belkin N Wireless Notebook Card F5D8013 som nätverkskort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I onsdags så köpte jag mig ett trådlös nätverkskort så man kunde surfa på min bärbara...men jag kan inte komma ut på nätet.

Jag har installerat det exakt som manualen sa och den hittar den trådlösa routern men jag kommer inte ut  :'( . jag har till och med prövat att reseta routern till original tillståndet med det har inte hjälpt..har till och med dragit ur strömkabeln för modem eftersom Belkin's programvara föreslog det men inget har hjälpt

någon som kan hjälpa mig...har Jensen AirLink 7954 som router och Belkin N Wireless Notebook Card F5D8013 som nätverkskort.

Stödjer din router Belkin "N" öht?

Vilken proggvara talar du om? Använd _drivrutinerna_ endast och låt XP'n sköta jobbet, inget andra trams-progg.

Övrigt spyr jag på både Jensen AirLink och Belkin - djävla leksaker, siba-skit!

/ mario

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet inte om min router stödjer Belkin kortet...men det borde det väl?

Det är klart att den gör, det har ingen betydelse alls.

Antaglingen så blockerar brandväggen ditt surfande, prova att stänga av brandväggen för att testa.

Start -Kör, skriv: services.msc

Leta reda på "Windows Firewall/Internet Connection Sharing (ICS)" markera och välj att stoppa den.

Kommer du ut nu? Om inte, högerklicka ovan nämnda tjänst, välj egenskaper... välj, startmetod "Inaktiverad" spara och starta om datorn.

Nu bör det fungera...

Edit: Som ett tips så rekommenderar jag dig att installera Comodo firewall istället, den är gratis och en av de bästa på marknaden idag. De har även ett bra forum för att ställa frågor på... om nu mot förmodan inte vi räcker till  ::)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska pröva det senare idag...måste tyvärr sitta barnvakt idag

*Update*

Fått det trådlösa fixat nu...det var bara ethernet kabel från modemet till routern som var loss  :-[

känner mig som en noob nu...det är ju det första man brukar kolla ju

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...