Gå till innehåll

Problem med utskrift i Excel


Recommended Posts

Jag har en tabell med 5 kolumner som jag vill skriva ut. Men det går bara att skriva ut 4. Den sista kolumnen skrivs ut sist. Jag har valt liggande papper och det finns gott om plats för den femte kolumnen. På Exelarket finns det en streckad linje efter fjärde kolumnen. Jag har prövat att minska kolumnernas bred, men det blir bara att det blir mer plats över på pappret. Jag har också markerat allt jag vill skriva ut som utskriftområde.

Hur skall jag få Exel till att skriva ut allt?

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Om du har en sida så finns det alltid vitt runt pappret,minska höger sida och upp och ner för att få plats, sen så förhandsgranskar du det så skall du se att allt kommer ut på skrivaren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är möjligt att en sidbrytning är inlagt efter kolumn 4. Välj förhandsgranskning och klicka på sidbrytningsgranskningsknappen. I fönstret söm visas kan du justera sidbrytningarna som du vill. Återgå genom att välja förhandsgranskning/normalvy. Har du lyckats så finns den streckade linjen till höger om kolumn 5.

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...